Artikel top billede

Salgsdirektør i ServiceGruppen svarer igen på fyring

Den fyrede salgs- og marketingdirektør fra ServiceGruppen, Jan Stig Jørgensen, er langt fra enig i den udlægning af sagen, som administrerende direktør, Preben Duus Jørgensen, er kommet med.

Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.

Tirsdag kom nyheden om, at it-drifts- og vedligeholdelsesselskabet ServiceGruppen fyrede tre ud af seks medarbejdere fra salgsafdelingen.

En af dem var salgs- og marketingdirektør Jan Stig Jørgensen.

Han har været hos ServiceGruppen i knapt fem år, som han selv betegner som "gode og spændende".

I de år har fokus været på vækst inden for IT-outsourcing, som i dag udgør 35 procent af omsætningen.

For ham kom nyheden om fyringen ud af den blå luft.

Forklaringen, der fulgte med, vil han ikke komme konkret ind på.

"Den vil jeg næsten helst holde for mig selv. Du kan sige, at det var uenighed om udførelsen af den strategi, vi havde lagt," siger Jan Stig Jørgensen om fyringen.

Ingen indadvendt salgsafdeling

Han fortæller dog, at han ikke er enig i den forklaring, som administrerende direktør og ejer af ServiceGruppen, Preben Duus Jørgensen, gav til Computerworld tirsdag.

"Jeg vil sige det på den måde, at de ting, der har stået på cw.dk, om at der ikke var en udadvendt salgsorganisation, jo slet ikke er min opfattelse af situationen. Den var absolut udadvendt."

Ikke tale om udskiftninger

Han fortæller videre, at det var ham personligt, der havde ansat de tre nye salgschefer, og at der ikke var tale om erstatninger for de to salgskoordinatorer, der blev fyret udover ham.

"Det er ikke erstatninger, der kommer ind. Det er nye folk, som jeg har ansat per første december til at drive den vækst, vi var blevet enige om," beretter han. 

Han er enig i, at flere af salgskoordinatorernes funktioner er blevet automatiserede, men medarbejderne kunne ifølge ham sagtens være overflyttet til andre afdelinger, idet de udførte administrative opgaver.

"Mine tidligere medarbejdere, som heller ikke er der mere, står totalt uforstående over for, at der ikke skulle være en udadvendt salgsafdeling. Det er jo det samme som at sige, at de ikke har været dygtige nok," siger han.    

Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.
  




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere