Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.
Tirsdag kom nyheden om, at it-drifts- og vedligeholdelsesselskabet ServiceGruppen fyrede tre ud af seks medarbejdere fra salgsafdelingen.
En af dem var salgs- og marketingdirektør Jan Stig Jørgensen.
Han har været hos ServiceGruppen i knapt fem år, som han selv betegner som "gode og spændende".
I de år har fokus været på vækst inden for IT-outsourcing, som i dag udgør 35 procent af omsætningen.
For ham kom nyheden om fyringen ud af den blå luft.
Forklaringen, der fulgte med, vil han ikke komme konkret ind på.
"Den vil jeg næsten helst holde for mig selv. Du kan sige, at det var uenighed om udførelsen af den strategi, vi havde lagt," siger Jan Stig Jørgensen om fyringen.
Ingen indadvendt salgsafdeling
Han fortæller dog, at han ikke er enig i den forklaring, som administrerende direktør og ejer af ServiceGruppen, Preben Duus Jørgensen, gav til Computerworld tirsdag.
"Jeg vil sige det på den måde, at de ting, der har stået på cw.dk, om at der ikke var en udadvendt salgsorganisation, jo slet ikke er min opfattelse af situationen. Den var absolut udadvendt."
Ikke tale om udskiftninger
Han fortæller videre, at det var ham personligt, der havde ansat de tre nye salgschefer, og at der ikke var tale om erstatninger for de to salgskoordinatorer, der blev fyret udover ham.
"Det er ikke erstatninger, der kommer ind. Det er nye folk, som jeg har ansat per første december til at drive den vækst, vi var blevet enige om," beretter han.
Han er enig i, at flere af salgskoordinatorernes funktioner er blevet automatiserede, men medarbejderne kunne ifølge ham sagtens være overflyttet til andre afdelinger, idet de udførte administrative opgaver.
"Mine tidligere medarbejdere, som heller ikke er der mere, står totalt uforstående over for, at der ikke skulle være en udadvendt salgsafdeling. Det er jo det samme som at sige, at de ikke har været dygtige nok," siger han.
Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.