Artikel top billede

Salgsdirektør i ServiceGruppen svarer igen på fyring

Den fyrede salgs- og marketingdirektør fra ServiceGruppen, Jan Stig Jørgensen, er langt fra enig i den udlægning af sagen, som administrerende direktør, Preben Duus Jørgensen, er kommet med.

Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.

Tirsdag kom nyheden om, at it-drifts- og vedligeholdelsesselskabet ServiceGruppen fyrede tre ud af seks medarbejdere fra salgsafdelingen.

En af dem var salgs- og marketingdirektør Jan Stig Jørgensen.

Han har været hos ServiceGruppen i knapt fem år, som han selv betegner som "gode og spændende".

I de år har fokus været på vækst inden for IT-outsourcing, som i dag udgør 35 procent af omsætningen.

For ham kom nyheden om fyringen ud af den blå luft.

Forklaringen, der fulgte med, vil han ikke komme konkret ind på.

"Den vil jeg næsten helst holde for mig selv. Du kan sige, at det var uenighed om udførelsen af den strategi, vi havde lagt," siger Jan Stig Jørgensen om fyringen.

Ingen indadvendt salgsafdeling

Han fortæller dog, at han ikke er enig i den forklaring, som administrerende direktør og ejer af ServiceGruppen, Preben Duus Jørgensen, gav til Computerworld tirsdag.

"Jeg vil sige det på den måde, at de ting, der har stået på cw.dk, om at der ikke var en udadvendt salgsorganisation, jo slet ikke er min opfattelse af situationen. Den var absolut udadvendt."

Ikke tale om udskiftninger

Han fortæller videre, at det var ham personligt, der havde ansat de tre nye salgschefer, og at der ikke var tale om erstatninger for de to salgskoordinatorer, der blev fyret udover ham.

"Det er ikke erstatninger, der kommer ind. Det er nye folk, som jeg har ansat per første december til at drive den vækst, vi var blevet enige om," beretter han. 

Han er enig i, at flere af salgskoordinatorernes funktioner er blevet automatiserede, men medarbejderne kunne ifølge ham sagtens være overflyttet til andre afdelinger, idet de udførte administrative opgaver.

"Mine tidligere medarbejdere, som heller ikke er der mere, står totalt uforstående over for, at der ikke skulle være en udadvendt salgsafdeling. Det er jo det samme som at sige, at de ikke har været dygtige nok," siger han.    

Læs også: ServiceGruppen fyrer halvdelen af salgsafdelingen.
  




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere