Business Center har tidligere skrevet om, hvordan håndholdte computere kan hjælpe en virksomhed med at få bedre styr på time- og materiale-forbrug.
Nu kommer der en ny version af norske ePocket Handyman, der holder styr på opgaver og tidsregistrering for servicefolk som håndværkere og serviceteknikere, når de er ude hos kunder og væk fra kontoret.
Forbedret brugergrænseflade og tidsregistrering
Den nye version 7 af ePocket Handyman har gennemgået et omfattende redesign af brugergrænsefladen. Den nye version har blandt andet fået en forbedret brugergrænseflade med større knapper og et forbedret tastatur med større bogstaver.
En ny feature er en timer, der kan bruges til at registrere tid på arbejdsopgaver ude i felten.
Den nye version af softwaren baserer sig på foruddefinerede arbejdsgange, kaldet workflows, så teknikere og håndværkere kan anvende softwaren med færre klik per funktion end før.
Off-line behandling af data
Ved hjælp af ePocket Handyman kan data opdateres, ligesom information og billeder kan sendes direkte fra kunden til kontoret via mobilnettet. Det er dog ikke nødvendigt at være online hele tiden. Hvis en servicemedarbejder er ude af mobilnettets rækkevidde, kan man arbejde videre offline. Data vil blive synkroniseret, når servicemedarbejderen kommer inden for rækkevidde af mobilnettet.