Det fælles logonsystemet NemID, som drives af den Nets-ejede leverandør DAnID havde i fredags igen problemer med systemet.
Denne gang var det den ene af de to redundante platforme, som blev ramt af en fejl, der bevirkede, at brugerne fik at vide, at de havde tastet et forkert brugernavn eller password ind.
Hos DanID fortæller kommunikationschef Jette Knudsen, at fejlen optrådte periodevis fredag aften.
"Vi har en trafik, som går fra den ene side til den anden, og den ene side havde nogle periodevise fejl, hvor den loader applet'en på en forkert måde," siger Jette Knudsen.
Hun fortæller, at firmaet herefter flyttede systemet over på det såkaldt raske ben, mens det dårlige ben blev repareret.
Det er endnu ukendt, hvor mange der har været påvirket af fredagens tekniske vanskeligheder med NemID.
DanID stod så sent som i tirsdags skoleret overfor IT-og Telestyrelsen for at afgive en redegørelse om sidste weekends problemer, som kulminerede i et flere timer langt totalnedbrud af NemID.