Postarbejdere skal være online hele dagen

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld Top 100 d. 28. september 2007.


En avanceret mobiltelefon er nøglen til at lette postarbejdernes
arbejdsdag og give Post Danmark større fleksibilitet.

Det skal være nemt, det skal være simpelt, og det skal være hurtigt. Sådan betegner udviklingschef Palle Rossil Hansen den mobility-løsning, som Post Danmark er ved at forsyne de omkring 13.000 postarbejdere med.
I dag har postarbejderne en scanner, en mobiltelefon og papir med ude på ruten. Det skal erstattes af en Windows-baseret mobiltelefon.
"Det bliver mere simpelt, når man går fra tre instrumenter til en smartphone," siger Palle Rossil Hansen. Han fremhæver også, at det er en fordel, at postarbejderne er online hele tiden.
"Da vi brugte scanneren, blev informationerne opdateret om natten. Nu har vi hen over dagen et billede af, hvordan produktionen forløber,"
Når postarbejderen møder om morgenen, ligger dagens rute lagret på mobilen. Ruten kan dog ændre sig i løbet af dagen.
Mobilen bruges blandt andet til dankortindbetalinger, og samtidig giver mobility-løsningen lettere mulighed for at foretage ændringer i løbet af dagen.
"Hvis en medarbejder bliver syg i løbet af dagen og kører hjem, eller hvis postarbejderen står i en situation med en kunde og har brug for hjælp, er der mulighed for at kontakte baglandet ," siger Palle Rossil Hansen.
Driftstabilitet og support er en væsentlig parameter i valget af mobility-løsning.
"Jeg klarer nok mit arbejde, hvis min mail går ned, men hvis 13.000 postarbejdere mister adgangen til mobilen, giver det problemer med posten," siger Palle Rossil Hansen.
For at sikre den lettest mulige integration med Post Danmarks øvrige it-systemer har virksomheden valgt Windows-baserede smartphones. Det giver også friere valg af hardwareleverandører.
"I dag bruger vi en mobil fra HTC, men hvis for eksempel Sony Ericsson eller Samsung lancerer en billigere Windows-mobil, kan vi bruge den," siger han. ?

Billedtekst:
Postarbejdernes scanner, mobiltelefon og pen og papir skal erstattes af en Windows-baseret smartphone. Målet er en lettere arbejdsgang og bedre kundebetjening.
Foto: Post Danmarks fotoarkiv/ Claus Peuckert

OriginalModTime: 27-09-2007 15:19:32




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere


Skab værdi med produktkonfiguration i Dynamics 365

Deltag i dette webinar og lær, hvordan du kan skabe øget værdi gennem produktkonfiguration med Microsoft Dynamics 365 standard konfigurator og Easy Creator. Eksperter fra CGI vil dele deres indsigt i, hvordan produktkonfiguration kan optimere processer, forbedre kvalitet og øge kundetilfredshed.

05. februar 2025 | Læs mere


Sådan automatiserer du med Copilot

Høst fordelene og sæt strøm til processerne med Microsofts alsidige AI-assistent.

06. februar 2025 | Læs mere