Unified communications i Jyske Bank: Bedre service og mindre spildtid

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld Top 100 d. 28. september 2007.


Avanceret ip-kommunikation hjælper bankens værter med at gelejde kunderne hen til den rigtige rådgiver.

Jyske Bank bruger unified communications til at mindske spildtiden og give kunderne en bedre service.
"Vi har haft behov for få at gjort kollegaernes såkaldte "presence" tilgængelig i organisationen," siger Gustav Jensen, der er funktionsleder for mobilitet i Jyske Bank.
Banken anvender Microsoft Live Communication Server og Office Communicator-klienten.
"Presence-funktionen er vigtig, fordi vi blandt andet har en værtsfunktion ude i afdelingerne. Det er en fremskudt bastion i vores afdelingskoncept, som tager imod kunder og skal gelejde dem hen til en rådgiver," siger Gustav Jensen og fortsætter:
"Før vi ringer til en kollega, kan vi tjekke telefonens status i communicatoren, så det ikke kun er status fra kalenderen, der viser, om man er tilgængelig, men også om man har løftet røret eller ej."
Det har taget lidt tid at få alle medarbejdere med. De unge, der er vant til at bruge Microsoft Messenger, har været hurtige til at begynde at bruge chatfunktionen, mens de ældre har været lidt langsommere, fortæller Gustav Jensen.
"Det har en modningstid. Det tager fra et halvt minut og op til et halvt år for medarbejderne at blive fortrolige med det og indse værdien," siger han.

Billedtekst:
Jyske Banks "værter" i de enkelte afdelinger får hjælp af Microsoft Live Communication Server og Office Communicator-klienten til at hjælpe kunderne hen til den rigtige rådgiver. Arkivfoto: Jyske Bank

OriginalModTime: 27-09-2007 14:39:53




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere