BREAKINGKathrine Forsberg stopper som CEO i Atea

Unified communications i Jyske Bank: Bedre service og mindre spildtid

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld Top 100 d. 28. september 2007.


Avanceret ip-kommunikation hjælper bankens værter med at gelejde kunderne hen til den rigtige rådgiver.

Jyske Bank bruger unified communications til at mindske spildtiden og give kunderne en bedre service.
"Vi har haft behov for få at gjort kollegaernes såkaldte "presence" tilgængelig i organisationen," siger Gustav Jensen, der er funktionsleder for mobilitet i Jyske Bank.
Banken anvender Microsoft Live Communication Server og Office Communicator-klienten.
"Presence-funktionen er vigtig, fordi vi blandt andet har en værtsfunktion ude i afdelingerne. Det er en fremskudt bastion i vores afdelingskoncept, som tager imod kunder og skal gelejde dem hen til en rådgiver," siger Gustav Jensen og fortsætter:
"Før vi ringer til en kollega, kan vi tjekke telefonens status i communicatoren, så det ikke kun er status fra kalenderen, der viser, om man er tilgængelig, men også om man har løftet røret eller ej."
Det har taget lidt tid at få alle medarbejdere med. De unge, der er vant til at bruge Microsoft Messenger, har været hurtige til at begynde at bruge chatfunktionen, mens de ældre har været lidt langsommere, fortæller Gustav Jensen.
"Det har en modningstid. Det tager fra et halvt minut og op til et halvt år for medarbejderne at blive fortrolige med det og indse værdien," siger han.

Billedtekst:
Jyske Banks "værter" i de enkelte afdelinger får hjælp af Microsoft Live Communication Server og Office Communicator-klienten til at hjælpe kunderne hen til den rigtige rådgiver. Arkivfoto: Jyske Bank

OriginalModTime: 27-09-2007 14:39:53




IT-JOB

Sparekassen Danmark

BI-udvikler

Zealand Business College

Underviser til økonomi og IT

Netcompany A/S

Test Consultant
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling.

03. marts 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sikkerhed gjort enkelt: Beskyt din virksomhed direkte i browseren