Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 8. december 2006.
Computerworlddeltog i pressemøde i Second Life afholdt af IBM's kontor i London.
Umiddelbart er det et af de mest bizarre pressemøder, jeg har deltaget i. I stedet for en sal af journalister i kø for at stille de mest bidske spørgsmål i mikrofonen, var der helt stille i rummet. Kun den svage lyd af fingre på tasterne brød stilheden.
IBM havde indbudt til pressemøde i den virtuelle verden Second Life, så spørgsmål og svar foregik over chatten i denne virtuelle verden. Jeg var sammen med andre journalister fløjet til London til begivenheden, og samtidig deltog et antal amerikanske journalister ved blot at møde op i Second Life.
Her er et kort redigeret uddrag af det virtuelle pressemøde:
Hvorfor er Second Life så interessant, når der kun er 9.700 mennesker logget på Second Life lige nu?
Algernon Spackler (Roo Reynolds, IBM): Det er et godt spørgsmål. Hvorfor er Second Life så interessant for så mange mennesker lige nu?
GetA Nap (Peder Bjerge): 9.700 er ikke mange mennesker.
Posey Plympton (Katie Lee, journalist): Fordi det er en let historie for journalisterne?
Lost Rinkitink (Andy Piper, IBM): I så fald kan man spørge, hvorfor World of Warcraft ikke er en let historie?
RenZephyr Zircon (Ren Reynolds, journalist): Fordi Second Life er det tætteste, vi kommer på den populære vision af den virtuelle verden. Fordi Linden Lab er gode til at gøre pr for Second Life.
Posey Plympton: Og så snart Reuters, BBC og andre gik ind, begyndte folk at tale om det.
Discharge Battery (IBM): Måske er Second Life interessant, fordi det er mere end et spil. Måske fordi det er et miljø, hvor næsten alt indhold er skabt af indbyggerne selv
Posey Plympton: Der er også et stærkt ønske om at finde "The next big thing".
OriginalModTime: 07-12-2006 14:13:14