Q&A: Hvad skal skal vi dér, Mikael R. Lindholm?

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 8. december 2006.


Tre spørgsmål til Computerworlds chefredaktør Mikael R. Lindholm.

??Hvad skal Computerworld i Second Life?
Jeg tror, at Second Life (SL) er det bedste eksempel på det 3D internet, som vi alle kommer til at bevæge os rundt i om et øjeblik, så derfor vil vi gerne eksperimentere med mulighederne - hvordan kan vi udvide medieoplevelsen og styrke relationerne med læserne via en 3D internetbrowser, som SL reelt er.
Jeg ved ikke, hvor det fører hen, foreløbig ser vi hvad eksperimenterne fører til. Computerworld Danmark er spydspids globalt på at udforske denne nye brugerflade for de 85 lande, som IDG - vores ejer - opererer i.

??Hvad får læserne og brugerne konkret ud af, at Compu­ter­world går ind i Second Life?
De får først og fremmest en frontlinjeberetning om de teknologiske og kommercielle muligheder, som 3D nettet åbner - vi har en reporter, som udforsker SL allerede nu og i takt med, at vores eksperimentarium bliver funktionelt, vil vi fortælle om erfaringerne. Vi vil også invitere læserne på besøg, vise og fortælle dem om hvordan vi ser mulighederne og bede om deres synspunkt på det. Det er mit indtryk, at Danmark allerede i dag er pænt repræsenteret i SL, så vi vil kunne levere en ramme til at tænke anvendelsesmuligheder som ligger i front globalt.

??Giv mig tre gode grunde til, at Second Life er andet og mere end varm luft.
Det kan vi heller ikke vide endnu. Second Life kan godt forgå som standard. Men som case på, hvad fremtiden bringer, tror jeg, at det er klogt at tage Second Life meget alvorligt.
Allerede for ti år siden eksperimenterede flere virksomheder med en avatar-baseret brugerflade, vi havde blandt andet Opasia herhjemme, men det blev fiaskoer, fordi brugerfladen krævede for meget computerkraft og hastighed på nettet til, at mange kunne bruge den. Nu har vi kraften og hastigheden.
Desuden bruger forskere allerede i dag de virtuelle verdener til at eksperimentere med nye samarbejdsformer og kommunikation, og de foreløbige erfaringer viser, at der er fordele og nye muligheder at hente. Om Second Life er prototypen på det multimediale internet, som venter forude, det er vi med i frontlinj en til at undersøge og rapportere om. Hvor skulle vi ellers være?

OriginalModTime: 07-12-2006 14:06:37




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere