Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 19. maj 2006.
GN lægger selskaberne GN Netcom og GN Mobile sammen.
Udviklingen går i retningen af trådløse headsets, når vi snakker i telefon, hvad enten det er på fastnettelefonen på arbejdet eller mobiltelefonen i fritiden.
GN Store Nord vælger derfor at lægge selskaberne GN Netcom og GN Mobile sammen til et selskab, der får 1.800 ansatte og en omsætning på 4,5 milliarder kroner. GN Netcom har fokuseret på trådløse headsets til kontorer og kontaktcentre, mens GN Mobile gennem varemærket Jabra har solgt til mobil- og fritidsmarkedet.
Effektiv organisation
Ny direktør for det samlede selskab bliver Hans Henrik Lund, der hidtil har stået i spidsen for GN Netcom. Den hidtidige chef for GN Mobile, Morten Steen Jørgensen, stopper i selskabet til årsskiftet.
Målet med fusionen er at skabe en effektiv organisation, der skal drage fordel af selskabernes brands, markedsposition og evne til at udvikle produkter.
GN Mobile og GN Netcom solgte til sammen 25 millioner headsets og forstærkere i 2005 og er med en markedsandel på 35 procent verdens største.
De to selskaber har hidtil haft adskilte salgs-, markedsførings- og udviklingsafdelinger, mens de har været fælles om salgskanalen og administrative funktioner.
Billedtekst:
GN Mobile og GN Netcom lægges sammen og får Hans Henrik Lund som administrerende direktør.
OriginalModTime: 18-05-2006 14:41:17