Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 7. april 2006.
Til de salgsgale
John Evan-Jones lægger pen til en hel serie om succes inden for erhvervsverdenen. Den femte bog i cand.succes-serien hedder "Luk dit salg - bliv en Top Gun-sælger" og henvender sig primært til sælgere. Det er en kort historie på godt og vel 100 sider med gode råd og små anekdoter. På den måde er der læsning til sælgeren, der ønsker inspiration eller bare en god historie. Samtidig kan den selvfølgelig også læses af dem, som har overskud og lyst til at få et lille indblik i en sælgers verden. "Luk dit salg - Bliv en Top Gun-sælger" udkommer på forlaget Schultz og koster 79 kroner.
www.schultz.dk
Risk Management på dansk
Forlaget Andersen er aktøren bag den første danske erhvervshåndbog om risk management, som er blevet til i samarbejde med PricewaterhouseCoopers. Håndbogen er delt op i 11 kapitler indeholdende baggrundsartikler, gode råd om emnet samt cases. Alt sammen med det formål at give inspiration til mellemledere og ledere om, hvordan arbejdet med risk management kan forbedre en organisation. Håndbogen opdateres fire gange årligt, og Bjørn Rothaus er hovedredaktør. Den kan bestilles på forlagets hjemmeside.
www.forlagetandersen.dk
Styr på klausulerne
I starten af året udkom tredje udgave af "Konkurrence- og kundeklausuler" af Morten Langer under medvirken af Yvonne Frederiksen. Håndbogen, som er udgivet på Forlaget Thomson, følger op på ændringerne af funktionærloven i 1999 såsom ansættelsesforholdets loyalitetsforpligtelse, overvejelser før indgåelse af klausuler og rækkevidde af forskellige klausuler. Den henvender sig især til dem, som har interesse i konkurrence- og kundeklausuler, men er også god som opslagsbog, hvis man ønsker svar på en konkret problemstilling. Bogen er på 283 sider og koster 496 kroner eksklusive moms.
www.thomson.dk
OriginalModTime: 06-04-2006 15:30:28