Øget partnerstøtte fra Cisco

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 27. maj 2002.


Cisco vil inddrage partnerne tidligere i salgsprocessen og tilbyde mere uddannelse samt øget information om markedet og best practices.

Orlando, Florida: Det var ikke revolutionerende ændringer i partnerprogrammet, som blev lanceret på Ciscos partnertræf i Orlando i år.
Verdens største netværksleverandør søger kontinuitet oven på et turbulent år, og holder derfor i hovedtræk fast i kanalsalget og står fast ved sit partnerprogram med de mange specialiseringsmuligheder, som blev lanceret for et år siden.
Den globalt ansvarlige for Ciscos kanalsalg Paul Mountford understregede, at hele 92 procent af Ciscos salg går via partnere, og at Cisco fortsat tror på, at der kan skabes gensidig profit via partnerskaber.
Kanalen bliver ifølge Mountford stadig vigtigere for Cisco i takt med, at netværksprodukter bliver mere komplekse og kunderne efterspørger hele løsninger.
Paul Mountford anbefalede derfor partnerne fortsat at satse på værdier, frem for volumen, og at gå efter at opnå specialviden via certificeringer og uddannelse og samt at indgå samarbejd med andre spillere.
Tilbage til specialisering
- Da markedet kollapsede kort efter introduceringen af vores partnerprogram sidste år, blev mange partnere fristet til at gå uden for deres traditionelle forretningsområde.
Men vejen til profitabilitet er stadig at satse på specialisering og services, understregede Paul Mountford.
For at hjælpe partnerne på vej fortalte han, at Cisco havde justeret certificeringsprogrammerne og lanceret et nyt online-værktøj til forhandlerne (Unify), der blandt andet rummer informationer om markedets udvikling og best practices.
Endelig kom han med en enkelt god nyhed om, at Cisco fremover har tænkt sig at inddrage sine solution providers, det vil sige certificerede partnere, tidligere ind i salgsprocessen.
Dermed skulle de 4.500 specialiserede Cisco-partnere få en større del af konsulentkagen, som det oprindeligt var tanken med indførelsen af de mange forskellige Cisco-specialiseringer sidste år.
Analytiker tilfreds
En af de tilstedeværende analytikere Keith Humphreys fra Eurolan Research udtalte til IT-Branchen, at der var flere positive træk ved Ciscos justerede partnerprogram.
- De har nogle helt konkrete værktøjer på bordet, og de ser ud til at passe ganske fint sammen, sagde Keith Humphreys. Mest begejstret var han dog over for Ciscos "value engagement model", om at inddrage partnerne tidligere i salgsprocessen.
Også i Danmark vil Ciscos salgsstyrke blive mere gearet på inddragelse af danske partnere. Det bekræfter den danske direktør for kanalsalg Niels Münster-Hansen.
Han oplyser, at det bliver partnerens konkrete specialisering og kundetilfredsheden, der afgør hvilken dansk partner, en kunde vil vælge til den pågældende opgave. Det bliver derfor ikke nødvendigvis kun partnere af øverste kategori eller dem, som sælger mest, der kommer i betragtning.
- Ideen er også at øge kundetilfredsheden, og dette parameter vil vi klart tage mere i brug overfor vores partnere, siger Niels Münster-Hansen.

Billedtekst: - Det er partneren, og ikke Cisco, som er ansvarlig for partnerens indtjening, sagde koncernens ansvarlige for kanalsalg Paul Mountford.

Billedtekst: - Vi vil fremover forsøge at inddrage partneren så tidligt som muligt i salgsprocessen, og om muligt også lave en fælles account planning for den pågældende kunde, siger Ciscos ansvarlige for kanalsalg i Danmark Niels Münster-Hansen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere