Øget partnerstøtte fra Cisco

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 27. maj 2002.


Cisco vil inddrage partnerne tidligere i salgsprocessen og tilbyde mere uddannelse samt øget information om markedet og best practices.

Orlando, Florida: Det var ikke revolutionerende ændringer i partnerprogrammet, som blev lanceret på Ciscos partnertræf i Orlando i år.
Verdens største netværksleverandør søger kontinuitet oven på et turbulent år, og holder derfor i hovedtræk fast i kanalsalget og står fast ved sit partnerprogram med de mange specialiseringsmuligheder, som blev lanceret for et år siden.
Den globalt ansvarlige for Ciscos kanalsalg Paul Mountford understregede, at hele 92 procent af Ciscos salg går via partnere, og at Cisco fortsat tror på, at der kan skabes gensidig profit via partnerskaber.
Kanalen bliver ifølge Mountford stadig vigtigere for Cisco i takt med, at netværksprodukter bliver mere komplekse og kunderne efterspørger hele løsninger.
Paul Mountford anbefalede derfor partnerne fortsat at satse på værdier, frem for volumen, og at gå efter at opnå specialviden via certificeringer og uddannelse og samt at indgå samarbejd med andre spillere.
Tilbage til specialisering
- Da markedet kollapsede kort efter introduceringen af vores partnerprogram sidste år, blev mange partnere fristet til at gå uden for deres traditionelle forretningsområde.
Men vejen til profitabilitet er stadig at satse på specialisering og services, understregede Paul Mountford.
For at hjælpe partnerne på vej fortalte han, at Cisco havde justeret certificeringsprogrammerne og lanceret et nyt online-værktøj til forhandlerne (Unify), der blandt andet rummer informationer om markedets udvikling og best practices.
Endelig kom han med en enkelt god nyhed om, at Cisco fremover har tænkt sig at inddrage sine solution providers, det vil sige certificerede partnere, tidligere ind i salgsprocessen.
Dermed skulle de 4.500 specialiserede Cisco-partnere få en større del af konsulentkagen, som det oprindeligt var tanken med indførelsen af de mange forskellige Cisco-specialiseringer sidste år.
Analytiker tilfreds
En af de tilstedeværende analytikere Keith Humphreys fra Eurolan Research udtalte til IT-Branchen, at der var flere positive træk ved Ciscos justerede partnerprogram.
- De har nogle helt konkrete værktøjer på bordet, og de ser ud til at passe ganske fint sammen, sagde Keith Humphreys. Mest begejstret var han dog over for Ciscos "value engagement model", om at inddrage partnerne tidligere i salgsprocessen.
Også i Danmark vil Ciscos salgsstyrke blive mere gearet på inddragelse af danske partnere. Det bekræfter den danske direktør for kanalsalg Niels Münster-Hansen.
Han oplyser, at det bliver partnerens konkrete specialisering og kundetilfredsheden, der afgør hvilken dansk partner, en kunde vil vælge til den pågældende opgave. Det bliver derfor ikke nødvendigvis kun partnere af øverste kategori eller dem, som sælger mest, der kommer i betragtning.
- Ideen er også at øge kundetilfredsheden, og dette parameter vil vi klart tage mere i brug overfor vores partnere, siger Niels Münster-Hansen.

Billedtekst: - Det er partneren, og ikke Cisco, som er ansvarlig for partnerens indtjening, sagde koncernens ansvarlige for kanalsalg Paul Mountford.

Billedtekst: - Vi vil fremover forsøge at inddrage partneren så tidligt som muligt i salgsprocessen, og om muligt også lave en fælles account planning for den pågældende kunde, siger Ciscos ansvarlige for kanalsalg i Danmark Niels Münster-Hansen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere