Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 25. januar 2002.
Netop i en tid med nedtur skal man reklamere, mener IT-Sverige.
Samtidig med Comdex-åbningen annoncerede den svenske handelsminister Leif Pagrotsky, at regeringen - med støtte fra Ericsson, Telia og et svensk venture-firma - søsætter en tre-årig kampagne, der skal markedsføre IT-Sverige.
Over de næste tre er år der afsat 46 millioner svenske kroner til projektet.
- Pengene skal bruges meget målrettet i bestræbelserne på at tiltrække udenlandske virksomheder til Sverige og til at øge kendskabet til IT-kvalitetsprodukter fra Sverige, siger informationschef Annika Rembe, Invest in Sweden (ISA).
- Selvom Sverige - ifølge IDC - er verdens førende IT-nation, så er det netop i en presset tid, man får mest valuta for pengene. For budskabet bliver ikke forstyrret af andre, idet alle jo holder lav profil. Vi vil væsentligst bruge penge til meget konkrete initiativer over for de potentielle selskaber, vi tror, er interesserede i Sverige, men der bliver også råd til at deltage i messer, udstillinger og mere udadvendte initiativer, siger Annika Rembe, ISA.
Markedsføringen af region Skåne er også med i projektet.
Yderligere oplysninger på www.isa.se.
Billedtekst: Vi vil bearbejde udenlandske virksomheder direkte, siger informationschef Annika Rembe.
Foto: Torben Klint