Læs også: Direktører: I er altså for dårlige til at udnytte it.
Reportage: Der er mange måder at gøre opmærksom på sig selv. En 47 kvadratmeter stor skærm i anden sals højde er en af de bedre af slagsen.
Skiltet fra Proshop Europe bød med meterhøje bogstaver onsdag og torsdag mere end 1.000 gæster velkommen til it-infrastruktur leverandøren Ateas kundemesse på selskabets adresse i Århus - et rigtigt it-home party.
Reception, møde- og undervisningslokaler var for fjerde år i træk ryddet for at give plads til mere end 50 stande for branchens leverandører.
Samtidig gav et omfattende aktivitetsprogram indlæg og demonstrationer fra både Ateas kunder, leverandører og eksperter, der alle forsøgte at omsætte aktuelle teknologitendenser til indsigt, der er mere i øjenhøjde og dermed til at handle efter.
Og som ved ethvert godt home party, havde værten selv lavet maden og alle husets beboere hjalp til - helt ned til anvisning af p-pladser.
Sort af mennesker
Allerede fra morgenstunden onsdag kunne regionsdirektør Lars Andersen glæde sig over, at der var sort af mennesker på den fjerde udgave af Atea IT Expo på Olof Palmes Allé i Århus.
Vel inde af døren var der masser af lækkerier for de teknologiglade kunder, som Atea havde inviteret.
Første øjekast lander på en stor stand med Apple-produkter.
Ateas mål som autoriseret Apple-forhandler er at få overbevist deltagerne om, at de populære design-produkter nemt og smidigt kan fungere i virksomhedernes Windows-baserede verden.
Så går det ellers bare derudaf med teknologilækkerierne.
De nyeste laptops i stakkevis, sikkerhedsløsninger, videokonferencer og samarbejds/undervisningsværktøjer, tasker og tilbehør - hele paletten pakket ned på en intim udstilling.
Samsung trækker
Samsungs stand er blandt de store trækplastre.
Her vil de fleste gerne have fingrene i den Android-baserede Galaxy Tab, som kommer på markedet i Danmark til november og i Ateas messetilbudsavis er prissat til 4.990 kroner plus moms og uden abonnement.
Microsoft har sammen med partnere fyldt et af Ateas konferencelokaler op.
Udover partnernes løsninger med forretningsapplikationer, er trækplastrene blandt andet Microsoft Surface i form af et sofabord lavet til Carlsberg med spil og interaktiv værtshusunderholdning.
Men især Microsoft Kinetics vækker stor interesse hos deltagerne.
Kinetics er er en kameraløsning til spillekonsollen xBox, der ved hjælp af ansigtsgenkendelse og registrering af bevægelser giver spiloplevelsen helt nye dimensioner.
"Mange af vores kunder sender måske fire eller fem mand af sted for at hente inspiration. Og fra at være en meget pc-orienteret messe har vi nu fået mange andre produkter med - for eksempel sikkerhedsløsninger og det store mobile datacenter", siger regionsdirektør Lars Andersen, Atea.
Selvom succesen frister, så har han ikke tænkt sig at sætte home party-imaget over styr.
Det er helt centralt, at når kunderne kommer fra en radius på 400 km så skal de både have inspiration, underholdning og netværk.
"Det er både en oplevelse og en opdatering, der også hjælper sælgerne med at få talt ind til at det vi kan. Og så møder kunderne de Atea-medarbejdere, som de kender fra telefonen eller bogholderiet," siger Lars Andersen.
Læs også: Direktører: I er altså for dårlige til at udnytte it.