354.658.333 timer.
Det er årligt, hvad søgeselskabet Google mener, at selskabets millionvis af brugere samlet kan spare i tid med en ny funktion i den populære søgemaskine.
Den nye funktion hedder Google Instant - og den er en videreudvikling af autocomplete-funktionen, hvor søgemaskinen automatisk kommer med forslag til, hvad du vil skrive i Googles søgefelt.
Med Google Instant kommer selve søgeresultaterne derimod automatisk frem, mens du taster i søgefeltet.
Fra søgemaskine til tidsmaskine
Google vurderer, at Instant-funktionen vil spare brugerne mellem to og fem sekunder på hver søgning, fordi de ikke behøver at skrive ordene færdige for at få et brugbart resultat.
Den genvej får selskabet samlet til en tidsbesparelse på 11 timer i hvert sekund i hele verden, hvilket svarer til, at en enkelt bruger sparer 3,5 sekunder i gennemsnit per søgning.
Med en milliard Google-søgninger om dagen bliver det til en påstået besparelse på 58,3 millioner minutter per dag, og samlet set godt 350 millioner sparede timer på årsbasis ved, at ens søgeresultater automatisk kommer frem under indtastningen af søgeord.
Hurtigere reklamer
Danmark kan dog ikke bidrage til tidsmaskineriet, da Google Instant i første omgang kun er lanceret i USA, England og en række andre europæiske lande.
Ifølge en pressemeddelelse fra Google vil servicen dog "snart blive tilgængelig i Danmark".
I pressemeddelelsen skriver Google endvidere, at de automatiserede søgeresultater vil give mellem fem og syv gange så mange resultatsider i forhold til den nuværende en milliard søgninger om dagen.
I Googles Instants videopræsentation (se video nedenunder) ser det også ud til, at de sponsorede links i højre side skifter i takt med, at brugeren skriver. Se 00:50 i videoen.
Google fortæller dog til Computerworld, at selskabet kun tjener penge, når brugerne klikker på annoncerne.
Googles egen præsentation af Instant: