Artikel top billede

Krisetid er rekrutteringstid

Tema: BI-konsulenthuset Affecto har udnyttet finanskrisen til at få fat i den type medarbejdere, der normalt er svære at få fingrene i. Læs her, hvordan firmaet vil fastholde medarbejderne - også efter krisen.

Udvid produktionsapparat under krisen

Claus kruse fortæller, at krisetider er det helt rette tidspunkt at ansætte nye medarbejdere på - også selvom det går ud over bundlinjen i regnskaberne.

"Det gælder om at bygge sit produktionsapparat op i nedgangstider. Selvfølgelig ikke så meget, at man sætter hele forretningen over styr. Men det er i krisetider, det er muligt at få fat på de skarpeste knive i køkkenskuffen," forklarer han.

Den vigtigste opgave fremadrettet består så i at holde fast på de medarbejdere - også når økonomien vender.

"Konsulenter tiltrækkes typisk af interessante projekter, og det mener jeg, at vi kan tilbyde. Desuden har vi et meget stort fagmiljø af eksperter inden for business intelligence," siger han.

Desuden forklarer Claus Kruse, at Affecto har stort fokus på videruddannelse. Blandt andet igennem Affecto University, som er virksomhedens eget efteruddannelsescenter.

Vil være landets bedste arbejdsplads
Udover at kunne tilbyde et udfordrende arbejdsmiljø, så har Affecto også ambitioner om at være et rart arbejdsmiljø.

Blandt andet har Affecto en målsætning om at få en topplacering i Great Place To Works årlige kåring af landets bedste arbejdspladser senest i 2012. Her har det i flere år været Microsoft, der er løbet med sejren.

"Vi har sat gang i en intern værdiproces, der skal forbedre tonen og sammenholdet på arbejdspladsen," siger Claus Kruse.

I stedet for at nedskrive regler for alt, så tror Affectos direktør på værdier, der kan bruges som retningslinjer for det daglige arbejde. Og her er respekt den værdi, der har størst betydning.

"Respekt er et fantastisk ord. Vi skal have respekt for hinandens arbejde, hvad enten det drejer sig om receptionisten eller en af vores specialister. Vi have respekt for vores kunder og for det arbejde, vi udfører. Forsinkelser og manglende leverancer er mangel på respekt," fortæller Claus Kruse.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere