De fleste mennesker fylder husets nedre regioner op med billardborde, bordtennis og vasketøj. Det gør Morten Lund ikke.
Han har it-iværksættere i sin kælder.
"I bli'r nødt til at komme med ned i kælderen og tage et billede af de her drenge. Det er historie."
Morten Lund har før haft ret, så når han siger, at noget bliver stort, bør man høre efter.
Han har netop tålmodigt ladet sig genne rundt i sit eget hus på Østerbro i København af Computerworlds fotograf, men nu tager han styringen igen og viser ned ad trappen i den hvide funkis-villa, ned i kælderen, hvor start up-firmaet TradeShift holder til.
Det meste af Morten Lunds indtil videre 37-årige liv har handlet om at starte forretninger, både hans egne og andres.
Han var webbureau-konge i 90'erne med sin virksomhed Neo Ideo, der red øverst på dotcom-bølgen sammen med IconMedialab og Framfab.
Neo Ideo skaffede ham som ganske ung et tocifret millionbeløb, da det blev solgt, lige inden boblen brast.
"Det hele faldt sammen lige efter. Det var lige før, vi følte, vi havde snydt. Dengang var Framfab mere værd end Ericsson. Vi fik cash og nogle meget værdifulde aktier, lige før dotcom smeltede sammen."
Men der var rigtige penge i handlen, 20-30 millioner til den 26-årige Morten Lund.
"Så kan man godt få en fornemmelse af, at man skal prøve at gå på vandet," siger han.
Skype ændrede mit liv
Lund så rigtigt igen med Skype, som vekslede hans indskud på 373.000 kroner til 46 millioner, da Janus Friis og Niklas Zennström solgte Skype til eBay for 16 milliarder kroner i 2005.
Morten Lund spillede en vigtig rolle i at slå Skype-navnet fast som et varemærke i begyndelsen. Den handel ændrede hans liv, skrev han på sin egen blog.
Uden for it-verdenen er Morten Lund mest kendt som fantasten, der i 2008 skøjtede ind fra sidelinjen og kastede millioner i gratisavisen Nyhedsavisen midt i den i trykte presses største krise nogensinde.
Det gik helt galt, og Morten Lund mistede alle sine penge.
De rigtige mennesker
"Det her firma vil revolutionere al handel, simpelthen. De sidder hernede, kom."
Han viser vej ned i kælderen, og i halvmørket åbenbares lyset fra en række pc-skærme, hvor TradeShift-fyrene sidder og koder på deres e-faktureringssystem. Her har de siddet i ni måneder.
"Vi må gerne komme op i lyset engang imellem," griner en af dem.
TradeShift-systemet er et frontalangreb på EDI, Electronic Data Interchange, som er den måde, virksomheder sender ordrer og regninger til hinanden på. Det koster penge at installere og bruge EDI, cirka en dollar per faktura.
Kun de største virksomheder, cirka 20 procent af verdens virksomheder, bruger systemet, mens de små må finde andre løsninger, der som regel indeholder papirfakturarer, som så scannes ind af modtagerne. Det enorme u-digitale spild vil TradeShift afskaffe, forklarer Morten Lund.
I hak som et Franz Jäger-pengeskab
TradeShift-systemet vil gøre det gratis for de små virksomheder, og med et potentiale på 80 procent af verdens virksomheder, tror han så meget på projektet, at han inviterede udviklerne til at arbejde hjemme i sin villa.
"Vi snakkede om det i lang tid, og langsomt faldt det hele i hak. Som et Franz Jäger-pengeskab. Så twittede jeg ud til hele verden om, hvad de har gang i. Er der nogen der vil hjælpe? På 48 timer fik vi tilknyttet 50.000 timers kodning. Det vokser sindssygt hurtigt," siger han.
Det er lige præcis det, som Morten Lund kan. Han kan få ting til at vokse ved at snakke med de rigtige folk og sætte de rigtige folk sammen på den rigtige måde.
Læs mere i morgen: Morten Lund tiltusker sig et pressekort og udsætter 90'ernes dotcom-stjerner for sin bullshit-geigertæller på konferencer over hele verden.