Også selskabets resultat af primær drift (EBITDA), medarbejderantal og kundeportefølje vokser markant. ”Det har været et yderst tilfredsstillende år, og vi er kun lige begyndt,” fortæller CEO Mike Valencia.
”At se vores tre-årige strategiplan (Apollo 25, opkaldt efter rumraketten) eksekveret på ét enkelt regnskabsår, sætter store følelser i gang selv hos mig.” udtaler den 35-årige CEO. ”At se på tallene i sig selv er én ting – men det som tallene repræsenterer, er det, der virkelig betyder noget. De er et udtryk for, at Selskabets overordnede strategi har stået sin prøve. Vi oplever at vores dedikerede medarbejdere virkelig har løftet opgaven, samt deltaget helhjertet i årets planer og strategi.
IT-virksomheden er stiftet i 2010, men meldte for alvor sin entré i 2021 med eksekvering af 4 opkøb indenfor IT-sektoren. Samtidig holder Simple Agency Group snuden i sporet og fortæller, at kunderne og driften fortsat er centrale fokuspunkter:
”De seneste år har været præget af virkelig spændende vækst og opkøb. Og her er der for os en spændende balancegang at gå,” udtaler Esben Wille Lunde, COO i selskabet. ”For vi skal samtidig sikre og styrke driften på tværs af koncernen, fortsat sikre kompetente ressourcer til vores eksisterende kunder, og det gælder altså både nu og i fremtiden.”
Nettoomsætningen i 2023 vokser med 27,0 mDKK
Selskabet overgår forventningerne i 2023, med en rekordstor vækst i nettoomsætningen på ca. 71% til en samlet koncernomsætning i 2023 på 66.059.491 kr. mod 38.749.441 kr. i 2022, resultat af primær drift (EBITDA) udgør i 2023 kr. 7.590.004 mod kr. 4.571.270 i 2022, og resultat før skat udgør i 2023 kr. 4.967.497 kr. mod 2.726.777 kr. i 2022.
”Vi er utrolig stolte af resultatet,” fortæller Mike Valencia til Computerworld. ”Ikke nok med, at vi kan levere nogle tal, som hele huset kan være stolte af, så synes jeg også, det sætter en retning for selskabet i sin helhed. Vi har nu vist, at vi kan samle de bedste folk, levere den bedste IT-drift og support på markedet, samtidig med at vi kan vokse os større. Det er en yderst svær balancegang, og jeg er rent ud sagt pissestolt af hele teamet og deres indsats.”
Koncernen forventer yderligere markant vækst i 2024 primært båret af den igangværende opkøbsstrategi. Ledelsen forventer en nettoomsætning i intervallet af 100-120.000.000 kr. og et resultat af primær drift i intervallet af 15-17.000.000 kr.
Mere plads til store drømme på Store Søvang
Koncernen går, noget atypisk for en virksomhed i vækst, ikke efter at flytte til København. ”Det er ikke en del af vores drømme eller strategi,” siger Mike Valencia. ”Vi er en virksomhed med fødderne solidt plantet i Provinsdanmark – det er vi stolte af, og det bliver vi ved med at være.” I forlængelse af de drømme købte IT-direktøren den historiske bygning Store Søvang i den Hvide By i Køge og flyttede Simple-familien ind i 2023.
Oven i de nuværende 1400m2 bliver der i 2024 anlagt yderligere 350m2 kontorpladser på matriklen. ”Vi bliver uden tvivl flere medarbejdere i 2024, og det kræver selvfølgelig mere plads,” fortæller Mike Valencia. ”Stilen kommer til at blive en vild jungle af glas, vilde planter og cortenstål.” Koncernen glæder sig i øvrigt til at fejre Store Søvangs 150-års jubilæum i 2025.
Kigger man rundt i Store Søvang er det tydeligt at se, at Simple Agency Groups medarbejdere både er fokuserede, men også har det gode humør med i arbejdsdagen – arbejdsglæden er intakt. ”Simple skal være det bedste sted at arbejde – punktum,” fortæller Mike Valencia fra Villa Søvang. Esben Wille Lunde er enig og tilføjer: ”Vores kunder og vores medarbejdere er vores absolutte fokus, også i vækstrejsen, og sådan kommer det også til at være i fremtiden.”
En fremtid båret af gode kunderelationer, det tætte samarbejde og glade medarbejdere
I forhold til hvad fremtiden bringer, er Mike Valencia ikke i tvivl:”Vi kommer til at sidde med ved bordet, når fremtidens IT og digitale vindere skal skabes. Vi ønsker at definere en ny standard indenfor transparens af digitalisering og IT – og kunne danne bro mellem vores kunders behov og den digitale barriere der kan opstå. Vi vil have de absolut bedste medarbejdere med på holdet og fortsat kunne levere Danmarks absolut bedste drift og support – alt sammen båret af vores gode kunderelationer og tætte samarbejder.”
På den ydelsesfront har Simple Agency Group kunnet tilføre nye digitale kompetencer, der kan medrealisere den vision.”Vi har en platform som historisk set har været båret af IT-support, sikkerhed og infrastruktur – og det er vi i al beskedenhed rigtig gode til,” fortæller Esben Wille Lunde til Computerworld. ”Nu kan vi byde ind med endnu flere konkrete ydelser, som kan understøtte og realisere vores kunders forretningspotentiale.”
//
Om Simple Agency Group
Omsætning 2023: 66,0m DKK
Antal medarbejdere: 55
Antal kunder: 1.500+
Lokation: Store Søvang, Galoche Allé 1, 4600 Køge
Kerneydelser:
IT: Support, drift, sikkerhed, M365, infrastruktur
Webudvikling, -integrationer og -design
Digital marketing