Hverken Simcorp, Maconomy eller Danware har lyst til at tage patent på deres software. Det er for dyrt og besværligt, mener de. "Uklogt og typisk dansk," siger patent-jurist.
23. februar 2004 kl. 08.13 |
læs »
Frank Rasmussen, som netop har solgt mobilselskabet Telmore til TDC, går med planer om at åbne Danmarks billigste netbank, der samtidig skal drive e-handel med fordelagtige priser.
23. februar 2004 kl. 07.48 |
læs »
Telia er igen begyndt at sælge ADSL-linier i Danmark, men foreløbig kun som sikre dataforbindelser til erhvervskunder. Det svenske selskab er endnu ikke klar til privatmarkedet.
23. februar 2004 kl. 07.02 |
læs »
Telia er klar til at indlede en ny offensiv i jagten på danske fastnetkunder. Direktøren regner med næsten at kunne fordoble antallet af kunder i løbet af det næste år.
20. februar 2004 kl. 13.30 |
læs »
Warnøe opgiver fusion af Microsoft-huse.
20. februar 2004 kl. 09.57 |
læs »
De danske mobilselskaber støtter ikke længere forskningen i mobilkommunikation på landets universiteter. De har i stedet fokus på blot at overleve, men de risikerer at stå uden nye projekter, når de nuværende mobilteknologier forældes.
20. februar 2004 kl. 09.26 |
læs »
Visma, norsk leverandør af virksomhedssystemer, køber selskabet Xor fra Malmø for at give Navision yderligere konkurrence om at sælge software til de små virksomheder i Norden.
20. februar 2004 kl. 08.17 |
læs »
TDC har vokset sig større end Telia Stofa, når det gælder om at levere internet til kabel-tv-kunder, viser nye tal. TDC har også den største vækst i antallet af bredbåndskunder på kabel-tv-netværk.
19. februar 2004 kl. 16.21 |
læs »
Tele2 har overhalet Tiscali som den tredjestørste ADSL-udbyder i Danmark. TDC har tabt en smule markedsandel, men er alligevel den helt store vinder, fordi Tele2 benytter TDC's ADSL-netværk. Alligevel mener videnskabsminister Helge Sander, at der er skabt mere konkurrence. "Manipulation", mener teleanalytiker.
19. februar 2004 kl. 16.10 |
læs »
SMS er blevet en folkesport for danskerne. Alene i andet halvår 2003 steg det gennemsnitlige antal SMS-beskeder per mobilkunde fra to til tre om dagen. Telia giver med sine gratis SMS'er alle konkurrenterne baghjul. Direktøren erkender, at der ikke kan tjenes penge på SMS'er, men slår sig til ro med, at kunderne også bruger andre tjenester.
19. februar 2004 kl. 11.29 |
læs »