Claus Sølvsteen

Kontaktdirektør og partner, Peytz & co

E-Mail

cs@peytz.dk

Linkedin

Se Claus's LinkedIn profil

Claus har udviklet strategier og koncepter for nye medier siden 1991. Han er en flittig brugt rådgiver og taler, især når det handler om mødet mellem gamle og nye medier.

Han underviser også i emnet uden for landets grænser, hvor han blandt andet har rådgivet medier i Bosnien, Egypten, Macedonien, Moldova, Montenegro, Kina, Nigeria, Rusland og Serbien.

Claus var den første dansker, som fik en privat internet e-mail adresse (inet001@uni-c.dk) - og har været flittig bruger lige siden nummer to kom til.

Han har haft en lang karriere hos Politiken, hvor han i 1993 skrev den første anmeldelse af internet. Han nåede at udvikle og lede de fleste af husets elektroniske aktiviteter, før han gik til Tiscali, hvor han arbejdede med portaler i Danmark, Norden og Europa.
127 artikler på Computerworld

Claus Sølvsteen

Det er Googles skyld, at jeg ikke tør være mig

Klumme: Rager det nogen, at jeg engang har skrevet en bog om rulleskøjter?

10. juni 2008 kl. 10.00 | læs »

Nettets nye medier skal tages med et gran salt

Klumme: Det sker stadig oftere, at store begivenheder kommer til verdens kendskab gennem øjenvidneberetninger i nye medier, men der mangler noget eller nogen, som kan sortere, filtrere og prioritere.

27. maj 2008 kl. 10.00 | læs »

Websteder er ikke øer

Klumme: De store medier er blevet bedre til at opsøge det gode indhold i stedet for at forsøge at producere det hele selv.

14. maj 2008 kl. 10.00 | læs »

Google kan ikke tale for din virksomhed

Klumme: Det er et spændende projekt at lade Google-resultater tale virksomhedens sag, men før eller siden må man også selv byde ind og tale for sig selv.

29. april 2008 kl. 10.00 | læs »

Websteder skal aldrig redesignes

Klumme: Websteder skal udvikles hele tiden. Man lærer ikke noget ved at starte forfra hvert andet år.

16. april 2008 kl. 10.00 | læs »

Yes We Can, Obamaman

Klumme: Det er en fantastisk valgmaskine, Obamaman har bygget op på nettet. Han er overalt.

1. april 2008 kl. 10.00 | læs »

Samtale-medierne er kommet til landet

Klumme: Nye tider er på vej i det danske medielandskab. Trackback er hot og skaber trafik stiger, uden at medierne behøver røre en finger.

10. marts 2008 kl. 10.00 | læs »

Stillings-annoncer er bare så dødkedelige

Klumme:I det seneste årti er stillingsannoncerne flyttet fra trykte medier til nettet, men selve annoncen har ikke udviklet sig. Den er stadig sååå kedelig.

26. februar 2008 kl. 10.00 | læs »

Feed mig med flæskesteg - det er noget der rykker

Klumme: Vi gider ikke at læse tilbudsaviser, så nu skal detailhandelen finde på noget nyt. Må jeg foreslå RSS-feeds?

13. februar 2008 kl. 10.00 | læs »

Få nu internettet ud af min browser

Klumme: Farvel til Netscape, som begyndte det hele, og tak for alt. Goddag til en ny tid, hvor alt og alle er på nettet hele tiden.

29. januar 2008 kl. 10.00 | læs »