Artikel top billede

Google kan ikke tale for din virksomhed

Klumme: Det er et spændende projekt at lade Google-resultater tale virksomhedens sag, men før eller siden må man også selv byde ind og tale for sig selv.

Wibroe Duckert og Partners har virkelig fået web 2.0-modernisterne op at køre med deres meget modige website wdp.dk.

Og hvis du ikke har set det endnu, så tjek det lige ud.

Det er frækt sådan at erstatte sin egen hjemmeside med en Google-søgning på firmaet og dets leverancer.

Og det er overbevisende, at resulaterne af søgningen både er relevante og flatterende for firmaet.

Nogenlunde samme ide ligger bag websitet fra wdp's kolleger i Boston, Modernista.

De peger på søgeresultater i Wikipedia, Flickr og Google News i stedet for at fortælle om sig selv.

Meget moderne

Det er meget moderne og to-punktum-nul.

De tænker noget i retning af: Vi har lært, at markedet alene består af samtaler, så vi tager konsekvensen og stiller om til markedet, som taler om os.

Her er intet filter. Her er gennemsigtighed og åbenhed og konsekvens.

Og det er rigtigt.

Hvis de kvajer sig, og folk begynder at skrive om det på webben, ja så handler deres hjemmeside om, at de har kvajet sig. Såden er det.

Og jeg er fuld af respekt og venter spændt på at se, hvor langt de vil gå.

[i]Fortsættes...[/b]

De overser noget vigtigt

Men jeg synes, de overser noget vigtigt.

Alle virksomheder har noget, de gerne vil fortælle deres kunder - såvel de eksisterende som de potentielle.

Og hvor sker det nu lige henne, når man bare stiller videre?

Firmaet kan enten henvende sig direkte til kunderne, eller det kan skrive sit budskab overalt på webben og håbe på, at kunderne finder frem til det.

Men Wibroe Duckert og Partner gør ingen af delene. De skriver ingenting.

De deltager ikke i de samtaler, de så ivrigt stilller om til. Der er mange blogs, der taler om deres nye website, men Wibroe og venner blander sig ikke.

Hvis de virkelig er så optaget af samtalen, og hvad nettet siger, hvorfor siger de så ikke noget selv?

Det fine 2.0-stunt bliver hurtigt til 'smart' reklame, som giver opmærksomhed en kort stund, men ikke holder i længden. For alle virksomheder har behov for at kommunikere til og med deres kunder.

Enten direkte eller via samtalerne. Eller mener I virkelig, at I ikke mener noget?

Alle virksomheder har brug for at have deres egen stemme – og for at hæve den og blive hørt.

Samtaler på diverse blogs kan være interessante og en sjælden gang imellem revolutionerende, men det er som regel langt mere effektivt at henvende sig direkte til sine kunder via et nyhedsbrev eller et rss-feed.

Kom nu.

Fortæl os hvad I virkelig har på hjerte.

Giv os noget originalt indhold, vi kan forholde os til. Fang os med jeres gode historier og sørg for at fortælle os det direkte, når I har noget nyt at sige.

Der er ikke noget galt med at stille om til Google. Det er bare ikke nok.

Claus Sølvsteen er partner i rådgivningsfirmaet Peytz & Co.

Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere