Avatar billede DaneX Praktikant
09. december 2014 - 22:14 Der er 2 kommentarer

Win8.1: 3 monitorer - programmer skifter rundt mellem skærmene

Efter jeg har skiftet grafikkort og fået ekstra udgange, så har jeg udnyttet, at jeg kan køre mere end bare dual monitor.

Jeg har derfor sluttet mit TV til også som 3. monitor via HDMI (via min surround forstærker) og bruger samtidig også dette til at køre lyd over anlæget.

Men der er et ganske irriterende problem. Hvis jeg slukker forstærkeren eller TV'et, hvis denne har kørt, så skifter mine aktive programmer rundt således at det, jeg har på min primære monitor skifter over til mit TV desktop - som jo nu er slukket?

Hvis jeg så tænder forstærkeren/TVet igen - så hopper programmerne tilbage på min primære monitor. Men jeg vil også gerne kunne bruge computeren uden at skulle have mit TV tændt. :P

Hidtil har jeg måtte løse det ved at kravle under bordet og hive HDMI kablet ud. Men så har jeg ikke lyden over mit anlæg. Så kunne jeg bruge et mini-jack stik, men så er min lyd ikke syncronizeret og jeg kan ikke delay'e det nok på forstærkeren til at det kommer i sync. Så meget er det 'off'.

Styresystem: Windows 8.1 64-bit
Grafikkort: GTX 660
2 monitorer via DVI og 1 monitor (læs: TV) via HDMI over forstærkeren

Er der mon nogen, som har en idé til, hvordan jeg får orden i det her rod? Hvis nogen overhoved har kunne forstå det rod, jeg har forsøgt at remse op. ;)
Avatar billede DaneX Praktikant
09. december 2014 - 22:18 #1
Lige for at tilføje...

"Main Display" skifter ikke rundt. Det forbliver altid på den rigtige monitor. Det er kun programmerne - og ind i mellem skrivebords ikonerne - der hopper rundt, når forstærker/TV bliver tændt/slukket.
Avatar billede magic-mouse Novice
10. december 2014 - 10:14 #2
Sæt tv som skærm 3, det fungere for mig. Når jeg slukker for skærm 3 så hopper programmerne til skærm 2. Starter jeg den igen skal jeg selv flytte dem tilbage.