Avatar billede barth Professor
29. november 2014 - 16:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelse

Jeg har et problem jeg håner på hjælp til.

Jeg kører Windows 8.1, og af forskellige årsager vil jeg gerne køre systemgendannelse, men det kan jeg ikke.

Den starter helt normal, men slutter så af med en boks der siger, at systemgendannelsen ikke blev fuldført.

Den siger drevet måske er beskadiget, men det er jeg sikker på det ikke er.

Den siger så, at jeg skal køre chkdsk/R på denne disk. men det ved jeg ikke hvad er, eller hvordan man gør??

Endelig siger den, at jeg kan prøve en avanceret gendannelsesmetode, men hvad der det.

Ja jeg beklager min IT viden ikke er tilstrækkelig men jeg håber på hjælp.
Avatar billede barth Professor
29. november 2014 - 21:55 #2
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener. Det er et program man vil have mig til at købe??? Det hjælper mig jo ikke ????
Avatar billede kurtba Ekspert
29. november 2014 - 23:26 #3
Du skal springe alle reklamer og faldgruber på siden over og rulle ned til der står Option one:
Her står en manuel vejledning til undersøgelse af drev.
Men kort fortalt skal du i win8 gøre følgende:
Åben Stifinder.
Højreklik på dit drev og vælg egenskaber. Vælg fanen Funktioner og herefter knappen Undersøg.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2014 - 09:59 #4
#2 Du skal blot gennemføre det der står under option one, og springe alt det andet over der popper op.

Ps har du ikke en adblocker installeret der kan sørge for at det værste skidt ikke popper op i din browser?
Avatar billede barth Professor
30. november 2014 - 11:01 #5
Tak skal  du ha'. Der var ingen fejl på drevet, og systemgendannelse virker fortsat ikke.

Jeg synes ikke rigtig punkt 7 giver mig instruktion om andet jeg kan gøre?

Jeg har prøvet at gå i KØR og skrive: chkdsk /c  OK Men intet sker??? Skulle den så ikke scanne?
Avatar billede kurtba Ekspert
30. november 2014 - 11:36 #6
I win 8.1 burde den umiddelbart finde fejl ved den vejledning du har fået.
Men hvis du vil bruge chkdsk kommandoen skal det gøres på en speciel måde:
http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2080276/chkdsk-windows.html
Avatar billede barth Professor
08. juli 2015 - 14:12 #7
Jeg lukker
Avatar billede kurtba Ekspert
08. juli 2015 - 20:52 #8
Jeg samler ikke på point, men det undrer mig, at du gav dig selv point. Men det er selvfølgelig også en måde at sige på, at den tid jeg brugte skulle jeg have brugt til noget mere fornuftigt end at prøve på at hjælpe dig.
Avatar billede barth Professor
08. juli 2015 - 21:59 #9
Hej. Det er jeg ked af. Jeg ville blot rydde op. Seneste kommentar på mit spørgsmål er fra november sidste år, og jeg fik desværre ikke løst problemet.
Og jeg har fået at vide, at det er på den måde jeg lukker.
Men jeg kan godt se, at jeg ikke har fået svaret dig på dit svar. Det beklager jeg. Det går jeg normalt altid.
Men desværre. Mit problem blev ikke løst.
Håber du synes det er ok og forståeligt.