Avatar billede cali1 Mester
25. november 2014 - 16:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge ind i PC - Error code 00xc000000e på blå skærm på win 8.1

Da jeg skulle starte min pc i dag kom den op med denne fejlkode og jeg kan ikke få den til at boote.

Når jeg prøver at indlæse win 8 disk får jeg ikke mulighed for repair - kun ny installation.

Har så prøvet at hente og køre win 8.1 iso. Prøvet reparation, det virker ikke, så prøvet at tilgå kommandoprompt via iso, men der står et X ud for drev og den kan ikke finde når jeg angiver drev C!?

Er ikke den helt store ørn på området, så når jeg ikke kan tilføre filer fra en win 8 dvd er jeg noget lost.

Håber at alle i rare mennesker herinde kan hjælpe mig :-)

Har prøvet at rense med Kaspersky rescue 10 menefter 45 min kørte programmet ikke videre og blev ved med at stå ved 17%

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 17:30 #1
Kan du køre en systemgendannelse til før problemet opstod med cd'en?
Kan måske også være at disken er fejlbehæftet siden Kaspersky ikke kunne gennemføre kontrollen.
Har du Hirens Boot cd?
På denne er der værktøjer til tjek af diverse ting. Ram harddiske mm kan testes.
Avatar billede cali1 Mester
25. november 2014 - 18:26 #3
Nej jeg kan ikke køre systemgendannelse, har prøve at boote ind i command prompt via en win 8.1 iso men da jeg kom ind i prompten kunne maskinen ikke genkende drev C - når jeg kører kaspersky rescue kan jeg godt finde drev C.

Kender ikke Hirens Boot cd.... - vil lige google den.
Avatar billede cali1 Mester
25. november 2014 - 18:50 #4
Jeg tænkte om jeg skulle ind og genskabe nogen filer i bootloaderen, er det korrekt iagttaget? Kan jeg gøre det med Hirens? Eller i hvlken rækkefølge foreslår du jeg kører programmerne på Hirens?

På forhånd tak.
Avatar billede cali1 Mester
25. november 2014 - 18:52 #5
Fik iøvrigt også at vide at det er denne fil det er galt med: file:\windows\system32\winload.efi
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 19:09 #6
Intensionen med Hirens var hvis der var hardwarefejl på computeren man skulle tjekke.
Kan ikke lige vurdere om det er installationen der er gal eller det er en fejl i disken.
Avatar billede cali1 Mester
25. november 2014 - 19:20 #7
Super 220661 da jeg smed Hirens i dvd-drevet kunne jeg boote på den, kan dog ikke køre systemgendannelse da jeg kører Acronis og den overtager, desværre er det 3 mdr. siden jeg har kørt den sidst...., så disken fejler ikke noget så det er nok en bootfile der er forsvundet....
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 19:53 #8
Ja den er sikkert beskadiget, så den ikke bliver fundet under boot.
Kan du køre kommandoprompt, og prøve at tjekke systemfilerne igennem. Kommando til dette er sfc /scannow som du skriver så snart den er loadet op.
Ps der er mellemrum mellem c og /

http://support2.microsoft.com/kb/929833/da
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2014 - 20:02 #9
Behold cd i når du checker hvis den vil køre.
Avatar billede cali1 Mester
25. november 2014 - 20:56 #10
Mange tak. Fik følgende svar: Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
Avatar billede cali1 Mester
26. november 2014 - 15:32 #11
@220661

Mange tak for hjælpen - kom ind i pc'en via dit link til Hirens, herefter tog jeg back up af alle filer - recovered via True Image og installerede alle filer igen.

Værsgo at lægge svar - så jeg kan komme af med mine points :-))
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2014 - 15:45 #12
Super smart :-) Jeg lægger et svar.
Hirens er et godt værktøj. Så den vil du måske prøve igen en anden gang hvis det bøvler. Image kan jeg kun være tilhænger af. Bruger selv Acronis 2011 versionen på min Windows 7 comoputer
Avatar billede cali1 Mester
26. november 2014 - 17:53 #13
Ja Hirens er super godt, ledte efter medier jeg kunne hente og boot via men fandt ikke noget jeg kunne bruge, så godt at du kunne hjælpe mig 220661 :-)

Ja T-I er et godt værktøj til overkommelige penge, nu skal jeg bare huske at aktivere indstillingerne i autobackup - det gør tingene lidt lettere.