Avatar billede Zinacef Nybegynder
09. november 2014 - 20:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside/forum/filehosting til forening?

Kære kloge hoveder
{note: dette spm. er muligvis oprettet i den forkerte kategori}

Jeg er blevet formand for en nyoprettet forening af læger over hele Norden, der arbejder med en speciel behandling (neuromodulation).

Stort set alle vores foreningsarbejde bliver baseret på online aktiviteter, men vi har ikke de store ressourcer at rutte med, hverken økonomisk eller mandskabsmæssigt.
Jeg vil derfor høre, om nogen kan anbefale et godt og billigt (meget gerne gratis) system, der kan:

- hoste et forum med plads til flere tråde ordnet i kategorier (fx et område til kliniske spørgsmål, et kun for sygeplejersker, et til ting om organisationer... you know. Et forum.)
- lave en kalender, som alle kan se, og så én kan moderere
- et adresseregister over de tilmeldte, som andre brugerne kan se (hvis muligt gerne med en mulighed for at sige ja/nej til dét - og gerne med customizable fields, så vi selv kan designe vores felter)
- lave maillister (=send til allemedlemmer@stuerdowterklub.dk, og så går den ud til alle medlemmerne)
- filehoste, så man kan gemme filer (billeder, dokumenter etc.), som alle registrerede bruger kan tilgå, både op- og download. Et sted, man kan lave et bibliotek af filer i forsk. kategorier (et galleri, en tekstsamling, etc.), og som én eller flere kan moderere
- have en links-samling
- flere moderatorer end bare over-moderatoren - altså en chef, men også én til at styre det ene forum, en til at styre filbiblioteket osv osv.
- en mulighed for at oprette et register / en liste over ting, fx hvilke sygehuse, der har hvilket udstyr.

...og så skal det være nemt at gå til for brugerne og ikke kræve, at de skaber en ny email eller registrerer sig på et site i Bangladesh eller lignende.

Det kan sagtens kombineres med at oprette et domæne hos One.com el. lign. (det vil også se fint ud med eget domæne) og så køre noget eller alt som en del af deres hjemmesideeditor... Kan sådan nogle systemer alle de her ting?

Beklager den lange mail - håber meget på et svar alligevel :o)

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede repox Seniormester
09. november 2014 - 21:27 #1
Har I overvejet at bruge en tjeneste som Podio?
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
09. november 2014 - 22:00 #2
Giver @repox ret.
Podio er noget af det nemmeste til denne slags.
Og meget billigere end hvis i skal ud og invester i en løsning.
Avatar billede komputerdk Mester
09. november 2014 - 23:33 #3
der findes masser af opensource CMS systemer som kan det du søger - det kræver dog at du selv sætter det op.

på opensourcecms.com kan man prøve mange af dem.

Drupal, Joomla, e107 kunne være bud.

Dunno med kalenderen, for ellers skal du måske kigge på noget groupware, ellers kan man integrere noget google kalender
Avatar billede Zinacef Nybegynder
14. november 2014 - 13:48 #4
Mange tak for de gode svar!

Jeg kiggede på Podio, men (ligesom Google Apps) er det for dyrt til vores formål.
Joomla så også imponerende ud, men da jeg er fuldkommen nybegynder på feltet, er jeg endt med at starte ud med det simplest tænkelige: En gratis webpage editor og så phpBB.
Jeg ved godt, jeg begrænser mig selv på dén måde, men det er nok bedre at holde ambitionerne nede og så bare komme i gang...

Tak igen for tips - håber, de kan komme andre til gode også!
Avatar billede AndersKT87 Novice
16. november 2014 - 20:48 #5
Hej,

Der findes utrolig mange muligheder nu om dage, nogle koster penge mens andre er gratis.

Her er, hvordan jeg ville gribe den her an hvis jeg var dig.

Først ville jeg finde mig et webhotel, som understøtter PHP og MySQLi, således at du kan installere WordPress. Gerne et webhotel med en 1-click-install af WordPress, da det vil gøre det hele meget nemmere for dig. Ellers så findes der mange gode oversigter på nettet, som kigger på forskellige webhoteller og hvad de kan. Dette kunne f.eks være http://www.billig-webhosting.dk/ eller http://www.whoishostingthis.com/compare/

Når du har dette på plads, så ville jeg installere WordPress, hvor du med sikkerhed kan finde forskellige plugins som kan det du efterspørger. WordPress er super nemt og der findes mange videovejledninger på nettet omkring det. Med WordPress får du også den brugerstyring du leder efter.

Som forum ville jeg installere phpBB - det kan du også få sat op igennem en 1-click-install hos f.eks. one.com, og kan sagtens køres i forlængelse af din WordPress hjemmeside.

Alternativt findes der også forum plugins til WordPress

Du kan læse mere om WP her: https://wordpress.org/

Håber du kan bruge mit svar! :-)

Mvh.