Avatar billede rohdex Nybegynder
03. november 2014 - 22:58 Der er 6 kommentarer

stort problem

Hej venner. Da jeg stod op til morges for at tænde min computer.  Tændt alt inde i computer lys blæser osv. Men intet billede kom frem efter at have pillet grafikkort ud osv kan jeg virkelig ikkw finde ud af problemet. Der kom intet billede på skærmen ikke et
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 23:29 #1
Hej og velkommen.
Har du prøvet med grafik kortet isat igen, at fjerne strømmen fra computeren, og derefter at holde startknappen nede i ca 30 sekunder. Herefter genmontere strøm og prøve igen?
Avatar billede rohdex Nybegynder
03. november 2014 - 23:39 #2
Prøvet. Computer lyser osv blæser men stadig ikke rigtig tænder.? Er der mere info jeg kan give for at være til mere hjælp?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 23:55 #3
Nej ikke rigtig.
Har du et måleinstrument der kan måle om strømforsyningen giver de rette spændinger?
sort er stel
Gul skal give 12 volt
Rød skal give 5 volt
og orange skal give 3,3 volt.
Du kan se diagram her:
http://reprap.org/mediawiki/images/f/f0/PCPowerSupply-atx-pinouts.gif
Avatar billede rohdex Nybegynder
04. november 2014 - 00:02 #4
Hej det har jeg faktisk checket det var noget være rod at sætte på plads.mhm hvad søren kan det være
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2014 - 00:16 #5
Jamen er der strøm på alle spændinger og maskinen ikke viser billede må grafik kortet eller bundkortet være defekt.
Har du mulighed for at teste grafik kort i anden pc?
Er der intern grafik på bundkortet?
Hvis der er så pil det eksterne ud og monter kablet i det interne kort.
Avatar billede rohdex Nybegynder
04. november 2014 - 00:51 #6
Det har jeg ikke før weekenden men tror ddeter grafikkort et