Avatar billede madseksperten Nybegynder
14. oktober 2014 - 18:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

send til database fra mobil

Hejsa

Jeg skal til at lave en app som skal kunne følgende:

Man rater en ydelse ud fra 6 stjerner på skærmen. Hvis man eksempelvis trykker på den femte stjerne, skal dette sendes til en database som eksempelvis ligger ved ens host.

Men hvordan fungerer det egentligt? Jeg tænker ikke hvordan koden ser ud, men hvordan man sender det til serveren. Man laver en POST  / REQUEST i henholdsvis java eller C alt efter om det er en Android eller Iphone?

Mvh Mads
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. oktober 2014 - 19:14 #1
Det kan jo laves på mange måder.
Du kan lave en webservice, så du kan lave en post/get til den.
Du kan forsøge at oprette en direkte forbindelse til databasen og skrive direkte.
Du kan lave noget "offline" og så lave en sync, når brugeren er online senere osv.

Men hvordan man rent faktisk gør til iphone/android, det ved jeg ikke. Men du kan gøre det på mange måder.
Det er jo blot en netværksforbindelse og sende nogle data. :o)
Avatar billede madseksperten Nybegynder
16. oktober 2014 - 09:41 #2
tak for det.

smider du et svar?

mvh Mads
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. oktober 2014 - 09:51 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. oktober 2014 - 10:17 #4
Takker for point