Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. oktober 2014 - 18:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Manglende units

Jeg har noget kode som jeg gerne vil compile i en test XE7, men den siger at den ikke kan finde f.eks. SysUtils, Classes, Variants og flere af de standard units man normalt bruger
Jeg skal så lave det om til System.SysUtils, System.Classes, System.Variants for at de så virker

Det virker lidt bøvlet og når der så kommer en opdatering af koden, så skal jeg på den igen.

Hvis jeg tager et andet kodeeksempel der inkluderer de samme units, så compiler den fint nok.

Hvad kan jeg evt. forsøge her før jeg skrotter XE7 og beholder min XE3 hvor det virker på
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2014 - 03:30 #1
Embarcadero har introduceret et scope begreb for units.

Vel en udmaerket ide taget i betragtning af at konkurerende teknologier understoetter namespaces i 0-mange niveauer.

Umiddebart kan jeg ikke se problemet i at du bare konverterer din kode en gang for alle.

Men hvis du ikke vil det saa kan man ifoelge:

http://docwiki.embarcadero.com/RADStudio/XE7/en/Unit_Scope_Names
http://docwiki.embarcadero.com/RADStudio/XE7/en/Delphi_Compiler

som compiler option bede Delphi selv prove at prefixe med System.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. oktober 2014 - 20:41 #2
Det løste mit problem Arne. Så et svar og points er dine

Hvis det var min kode ville jeg også meget gerne konvertere, men det er det ikke og jeg gider ikke at skulle sidde og rette hver gang der kommer en ny unit :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2014 - 20:53 #3
svar