Avatar billede bufli Mester
04. oktober 2014 - 09:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre alder i AppleId oplysninger - hvordan?

Hej

Jeg har for lang tid siden lavet et AppleId til min datter på 10 år. For at kunne det, har jeg dengang været nød til at angive hendes alder til 18 år (mener jeg). Årsagen var, at man dengang ikke kunne lavet et AppleId til en person der ikke var myndig.

Nu efter IOS 8 er kommet, er det jo smart, at have hende med i familiedelingen, hvor hun gerne skal figurere som barn og ikke som voksen. Men jeg formoder det kræver, at hendes alder ændres. Kan jeg mon det og hvordan?

Det er jo ikke sikkert det kan ændres, for folk ændrer jo adresser, navne osv. - men alderen er som den er. Den ændrer sig jo kun en dag ad gangen :-)

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2014 - 10:12 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2014 - 10:20 #2
ps når du er inde på appleid.apple.com så er det under Adgangskode og Sikkerhed at du på anden side nederst kan rette alder.
Avatar billede bufli Mester
04. oktober 2014 - 10:42 #3
Hej Claes57
Når jeg logger på det link du angiver, så får jeg ikke et sted der hedder "Adgangskode og Sikkerhed".

Jeg får to steder op:

Et sted der hedder Adgangskode. Under dette, kan jeg kun få vejledninger i hvordan jeg ændrer adgangskoden
Et andet sted der hedder "Sikkerhed og beskyttelse af personlige oplysninger". Under dette er der også en hel masse vejledninger, men ikke noget jeg lige synes viser det jeg skal bruge.

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg er?
Jeg ved heller ikke om siderne vises forskelligt afhængigt af om man er logget på eller ej når man går ind på linket.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2014 - 10:55 #4
Link https://appleid.apple.com/dk/
Vælg administrer... Og så kommer menuen.
Avatar billede bufli Mester
04. oktober 2014 - 11:23 #5
Så dukkede det op. Tak skal du have. Smid et svar :-)

Men desværre kan jeg ikke få lov at ændre hendes alder - jeg får en meddelelse om at "Du kan ikke ændre din fødselsdato på dette tidspunkt"
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2014 - 11:34 #6
Så må du kontakt support hos dem. Bare luk selv.
Avatar billede bufli Mester
04. oktober 2014 - 11:50 #7
OK - tak for hjælpen