Avatar billede hugopedersen Nybegynder
08. september 2014 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Angivelse af filnavn

Jeg har et lille projekt hvor jeg skal kunne angive et filnavn der overholder nogle bestemte kriterier
Det må gerne være via en standard Windows filebrowser, men det er ikke et krav.
Jeg skal kunne kalde funktionen med en rootmappe, en startmappe, et forslag til navn og en filtype

Det skal være sådan at der ikke kan browses væk fra root forstået på den måde at hvis den er angivet til d:\test\filer så kan der kun vælges mapper der ligger i den mappe eller undermapper til den (ikke d:\test\demo!)

Startmappen kan være f.eks. d:\test\filer\mappe1\mappe2 i dettte tilfælde

Filnavnet er et jeg danner andet steds. Der må godt vælges et andet, men IKKE et eksisterende navn

Filtypen må der ikke kunne ændres på overhovedet

Hvordan griber jeg lige den sag an
08. september 2014 - 10:46 #1
HEJ,

Jeg skal på kommunen nu med et "kone-problem",

Har du prøvet med FILELISTBOX (FiledirectoryBox med mere - )

Forøvrigt:

Fik du nogensinde det der SCANNER-halløj... Jeg mener jeg fik det sendt - men er noget usikker på om det kom frem...

KRistian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. september 2014 - 17:59 #2
Jeg har aldrig prøvet FILELISTBOX så det kan da være det er noget jeg skal forsøge mig ud i

Scanner fik jeg til at virke til dels, men det sidste kode du omtalte hvor du havde lavet så man kunne justere på navn og opløsning m.m. fik jeg aldrig.
10. september 2014 - 18:59 #3
HEJ,

OH DAMN,

Jeg sendte det, det husker jeg. men var lidt stresset den dag. Så jeg checkede ikke E-mail adressen ordentlig (din). Hø' Hø,  gad vide hvad modtageren har tænkt om at have modtaget en kodestump ...  ... (Isæt hvis det har være en lidt mere officiel modtager (avisen eksempelvis) .. Har dog aldrig hørt noget. Og jeg rydder med jævne mellemrum op i sendt mail, da den ellers nemt overstiger 8000 mails.

Stadig interesseret ?

KR

Omkrig FileLISTBOX og Filedirectory osv.  er der et ganske fint eksempel i HJÆLPEN ( ihvertfald i D-7).
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. september 2014 - 10:34 #4
Stadig meget interesseret

min mail er rimelig simpel  hugo snabeldims hugopedersen prik dk :-)

Spørgsmålet om scanner afventer vist også dit svar for at blive lukket.

Jeg må se om der står noget i hjælpen til XE3 (var under overvejelse at skifte til XE6 men nu kom XE7 så - så jeg skal lige have testet om jeg kan opdatere mine ekstra komponenter til den. Godt man har VMWare)
11. september 2014 - 17:12 #5
HEJ,

Skal se hvad jeg har omkring FILELISTBOKS (eksempler)...

og melder tilbage..

(Scankoden er sendt på anden mail)

Kristian
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
25. november 2014 - 18:34 #6
På grund af sygdom er spørgsmålet ikke mere relevant