Avatar billede Draka Nybegynder
03. august 2014 - 18:06 Der er 3 kommentarer

Taber forbindelsen

Hejsa jeg står med et problem som jeg simplehen ikke kan finde et godt råd til at løse.
Jeg har waoo internet, som kommer ind i waoo boksen derfra kører den via et pds kable over i en router(Netgear) denne router sender så trådløse signal ud til en extender(Netgear). Problem ligger i at den ofte taber forbindelsen og smider alle af som er på. der kører vel 4 wireless enheder og 3 stationær enheder via extenderen, dog kører ikke alle på en gang. Men de 3 enheder (waoo boksen,routeren og extenderen) et eller andet kommunikation problem der lige pludselig kommer og får dem til at hoppe af nette. waoo mener ikke det er deres boks som har problem. Men hvordan finder man smartest ud af hvad problem er og evt kan løse det.
03. august 2014 - 23:50 #1
Start fra en ende af med at diagnosticere hvilken enhed som skaber problemerne.

Tilslut en maskine direkte til fiber boksen og vent noget længere tid end problemet normalt plejer at vise sig.

Hvis det køre stabilt, så tilslut routeren og gentager forsøget, forsæt til du har fundet synderen.
Avatar billede Draka Nybegynder
04. august 2014 - 22:14 #2
Tusind tak for dit svar TheBlackKnight. Jeg vil mene at jeg har prøvet dette forsøg, du snakker om måske ikke 100% som du har tænkt dig at gøre det. Men resultatet er at jeg ikke er kommet tætter på løsningen. Da problem selvfølgelig ikke ville komme frem når man ønsker det (typisk). ='(
Er der ikke et program / eller andet der kan lave en slags stress test af systemet, for jeg har selv et gæt på at fejlen måske kan ligge i at systemet bliver overbelaste. Det selvfølgelig kun et gæt.
04. august 2014 - 22:24 #3
Hmm jo det kan du godt, du skal bare lave et hav af forskellige streams for at kunne simulere rigtig netværks brug.

Du kan anvende dette program https://code.google.com/p/ostinato/

To andre muligheder er at tjekke loggerne for de forskellige enheder, den anden er at bruge et packet capturer program som Wireshark til at undersøge data strømmen.