Avatar billede Fuzex Nybegynder
07. juli 2014 - 19:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

stationær pc mister internet forbindelsen fra 1 - 20 sekunder

Hej

Har nu stået med et problem i 1 mdr nu, min pc bliver ved med at mister internet forbindelsen fra 1 - 20 sec ca. det er både inde i spil ( cs, dota osv. ) og så ude i skype samtalen ryger, kan heller ikke surfe på nettet. Har scannet den for malware/virus og den fandt ikke noget.
Har lagt mærke til at windows ikke viser den mister forbindelsen nede i højre hjørne. Har så formateret min SSD og installeret nyt windows igen, men problemet er der stadig væk.?

Har også ringet ind til stofa og de melder at forbindelsen er stabil og det må værer fra fiberboxen og ind til min stationær det er galt med..

Så tænker lidt det er mit hardvare det er galt med? Kan det virkelig værre mit Onboard netkort der er gået i stykker ? Bundkortet er rimelig nyt ca. 3 mdr gammelt og er et ASROCK Z87 PRO3. Bare mærkeligt det lige pludslig er opstået. Andre der har haft noget lignende?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 19:36 #1
Prøv at gå i enhedshåndteringen, og find dit netkort. Gå i strømstyring, og deaktiver at Windows må lukke for netkortet for at spare på strømmen. Har du ikke behov for at netkortet må vække computeren fjern også disse hakker. Kan ikke love det vil afhjæpe dit problem dog, men så er der den mulighed mindre.
Avatar billede Fuzex Nybegynder
07. juli 2014 - 19:54 #2
Det er da et forsøg værd :) Kommer ind i det her http://imgur.com/QKzNdpF ?? er det noget af det der skal slå's fra?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 20:17 #3
Ser godt nok lidt anderledes ud end jeg har set før. Kigger på det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 20:30 #4
Jeg havde prøvet at fjerne tjektegn ved
Energi efficient ethernet og reduce linkspeed during standby

Og selv havde jeg fjernet alt der hvar noget med Wake on lan.
Er der ændringer her der gør noget forkert i din dagligdag med computeren kan du jo altid ændre det tilbage.

PS Kan se der kommer en gul tekst frem når du markerer en linje. Se hvad det gør før du fjerner tjektegnet
Avatar billede Fuzex Nybegynder
07. juli 2014 - 20:36 #5
okay vil jeg prøve. Vender tilbage når jeg har testet det :)
Avatar billede Fuzex Nybegynder
07. juli 2014 - 21:50 #6
Den gør det stadig ;( måske er det blevet en smule bedre men ved ikk om bar er tilfældigt.

Måske jeg skal ud og ha fat i et pci netkort for at teste om det er mit Onboard der svigter.
Avatar billede Fuzex Nybegynder
09. juli 2014 - 14:57 #7
Sådan! Så fik jeg "problemet" løst, det var åbenbart mit netkortdriver der drillede, så af-installerede den gamle driver og  hentede en ny driver inde på Asrock's hjemmeside :)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2014 - 15:12 #8
Godt du fik det løst :-)