Er dine rapporter i Excel? I så fald er det nok nemmest at åbne et nyt regneark, vælge hele regnearket (dvs. alle celler), højreklik og vælg Formater celler... og sæt til Tekst. Herefter åbner du rapporten, markerer de relevante celler og kopierer dem. Når du skal sætte dem ind i det tomme dokument, trykker du ikke ctrl-v, men vælger sæt ind og herunder værdier. Så bruges formatteringen (tekst) i det nye dokument, mens der ses bort fra formatteringen (tal, dato etc.) i det gamle.
Nej, rapporterne er ikke i Excel, og brugerne "bøvler" altid en del med formateringen. Derfor tænke jeg, at hvis man kunne lave en indstilling på lige netop deres maskine så deres Excel åbnede med en default formatering så ville det spare en del support :)
Et forslag kunne være: 1. Følg proceduren ovenfor, dvs. formatér regnearket til tekst. 2. Gem regnearket som en skabelon (vælg gem som og find skabelon i oversigten). 3. Brugeren åbner Excel, klikker på Filer -> Nyt -> Mine skabeloner og åbner skabelonen. 4. Formatet vil dog formodentlig stadig overskrives, men bruger man Sæt ind -> værdier, som beskrevet ovenfor vil det måske virke.
Beklager jeg ikke kunne være til mere hjælp. Man kan gøre mange ting i Excel. Måske noget makroprogrammering kunne klare det, men det har jeg ikke forstand på.
Heller ikke mig :) Jeg må se, om jeg kan få ændret i den måde rapporten leveres på i stedet. Tak for din tid.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.