Avatar billede Berthelsen0802 Nybegynder
23. juni 2014 - 18:47 Der er 12 kommentarer

Leder efter et Godt TV til højst 6000,- kroner

Hej Eksperten! :)

Jeg er i øjeblikket på udkig efter et TV til omkring 6000,- kroner. Jeg har et par krav som TV'et skal opfylde for at det kan bruges. Scanningsfrekvensen skal minimum være 100 hz og TV'et skal derudover mindst være 42''.

Jeg har selv fundet et par stykker som jeg også har kigget på

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/46FW8785/thomson-46-3d-smart-led-tv-46fw8785

eller

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/LC50LE751/sharp-50-3d-smart-led-tv-lc50le751

eller

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/L46S3D13N/pioneer-46-3d-smart-led-tv-l46s3d13n

Hvad er fordelene og ulemperne, ved disse TV? Håber i kan hjælpe, jeg føler at spørgsmålet er svært og uddeler derfor 60 points.

Jeg kommer hovedsageligt til at bruge TV'et til VM og PS4, og det er grunden til de 100hz.

Tak på forhånd
Avatar billede Berthelsen0802 Nybegynder
23. juni 2014 - 18:47 #1
I må evt og så komme med andre forslag! :)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2014 - 20:31 #2
Jeg ville nok tage ind til elgiganten og kigge på TV'erne, så kan du se hvilken en du bedst kan lig.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. juni 2014 - 20:58 #3
Tag et smut forbi elgiganten og bilka.. Det er svært at vurdere da der er forskrl på skærmbilledet og det kan ikke vurderes uden at se dem i aktion..
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. juni 2014 - 10:12 #4
Og bed dem om et slå demonstrations mode fra!!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. juni 2014 - 10:39 #5
Avatar billede Berthelsen0802 Nybegynder
24. juni 2014 - 11:59 #6
Tak for hjælpen, men kan man sige noget om TV'ets kvalitet på forhånd udover at de er Full HD?
Avatar billede Berthelsen0802 Nybegynder
24. juni 2014 - 12:01 #7
Fx synes jeg Thomson TV'et så rigtig godt ud i butikken, er det et anerkendt mærke?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2014 - 14:57 #8
Ved ikke så meget, jeg har kun Samsung og Sony som jeg ved fungere. Men kan bedst lide sony pga. dets design, Led (hader plasma) og dens skærm som er rigtig god. Har ikke hørt så meget om Thomson, kun Samsung, Lg, Sony og nogle gamle tykke fjersyn fra før i tiden.
Avatar billede Berthelsen0802 Nybegynder
24. juni 2014 - 18:41 #9
Ja ok, jeg lader tråden stå åben et stykke tid, for evt andre forslag. Tak til alle dem der har svaret.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. juni 2014 - 19:47 #10
Personligt går jeg efter fullhd, 100 hz, lavt strømforbrug og billed kvalitet i standard indstilling. (Hvis du skal justere på billedet for at det bliver bedre at se på kan strømforbrugrt godt stige en del).

Derudover har jeg en raspberrypi.dk boks hvor jeg bruger fjernsynets fjernbetjening og dette er jeg nødt til at teste nede i butikken.

Jeg undgår generelt smart tv, da jeg blot brugeg mit på film / computer skærm..

Dernæst skal man huske mange ikke holder meget over 2 år. Har selv haft Samsung, men nu Philips.. Hvor jeg så nu har prøvet at købe et tv med forkerte skruer til at montere tvets fod, men Philips har sendt det kvit og frit, men stadig træls..
Avatar billede Berthelsen0802 Nybegynder
24. juni 2014 - 21:49 #11
Kan man justere billed kvaliteten på alle TV?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juni 2014 - 10:38 #12
Ja det vil jeg mene, men som sagt vil det betyde højere strømforbrug og et Toshiba jeg havde overvejet ville bruger over dobbelt så meget i strøm blot for at billedet blev godt .. Jeg ved godt at strøm ikke er dyrt, men i længden kan det godt blive dyrt.. Derfor bør billed kvaliteten være god som standard så der ikke skal justeres..

Vil os lige tilføje at nogle fjernsyn kan justeres mere end andre.