Avatar billede LM23 Nybegynder
10. juni 2014 - 18:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning på eBay

Kan jeg købe en amerikansk strømforsyning på eBay og bruge den i Danmark, hvis jeg sætter et dansk strømkabel i? Der er vist noget om at Volt og Hz-tallene osv. er forskellige fra land til land :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. juni 2014 - 19:38 #1
USA benytter 110V/60Hz, hvor vi har 230V/50Hz, så det er ikke nogen god ide, med mindre den er lavet til at kunne skifte imellem forskellige indgangsspændinger.

Med det sagt, så lad være med at købe den slags ud af landet. Går den i stykker (eller endnu værre, går der ild i skidtet, fordi det ikke overholder europæiske normer) - så er du mere på den, end med på den.
Avatar billede LM23 Nybegynder
10. juni 2014 - 22:23 #2
Okay, tusind tak :D Kan du sende svar, så du kan få pointene? :)
Avatar billede LM23 Nybegynder
10. juni 2014 - 22:23 #3
Hey, lige sidste spørgsmål! Har Danmark og England samme indgangsspænding? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. juni 2014 - 09:21 #4
Ja, England er som Danmark, blot andre stik.
Avatar billede LM23 Nybegynder
11. juni 2014 - 09:36 #5
Så jeg ville godt kunne købe en fra England (eller Tyskland?) og tage et dansk stik i?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2014 - 16:12 #6
Man kan købe adaptere der omlaver stik. Min kone har fået en tablet som er produceret i kina, og her har vi blot købt en adapter til at lave stikket om.