Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 13:31 Der er 14 kommentarer

sort skærm på min bærebar

min packard bell easynote har længe opført sig mærkligt, men nu er den gået helt i sort, når jeg tænder den er alt normalt, når jeg vælger profil og indtaster kode køre den som den plejer, men når så skriveboret skal komme frem, er der kun sort skærm men jeg kan se min muse pil, jeg kan kun få min jobliste frem og gå på nette den vej.
idag fik jeg så en bluescreen igen, for 3 gang på 2 år.
jeg har ikke opdateret noget, eller sat nye endheder/programer i.
min pc viden ligger ca på børnehave nivue.
der lå vista på da jeg købte den, så har ingen instalasios disk.
har prøvet
at fjerne strøm og batterri.
sf? /scannov comandoen.
har prøvet med genoprettelse punkt.
når jeg starter den i fejlesrikret tilstand er det det sammen, der står bare fejlesrikret tilstand i hjørnerne.
er der nogen der kan hjælpe?
03. juni 2014 - 13:42 #1
Velkommen til E. ...

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"

I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V  -> ENTER

Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...
Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 13:46 #2
jeg kan kun få min jobliste frem, hvordan kommer jeg til start menu der fra?
Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 13:52 #3
og tak for velkomst:)
03. juni 2014 - 14:00 #4
... prøv fra [Fejlsikker tilstand] ...
Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 14:08 #5
jeg er i fejlesikret tilstand med internet, men kan kun komme ind til programer gemmen min jobliste, der fra har jeg åbnet hjælp, og derfra internet.
jeg har hverken start menu eller prosselinje, jeg fandt min jobliste ved at trykke på en masse taster, så poppet den bare op, jeg er ved at indkredse hvadfor knapper det er, de ligger i sammen lag som space knappen..
Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 14:10 #6
jeg har fundet mit kontrolpanel, men den vil ikke åbne start/processelinje mappen.
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. juni 2014 - 14:17 #7
Joblisten kaldes frem med Ctrl+Shift+Tab.
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. juni 2014 - 14:18 #8
...Og der skulle naturligvis have stået Ctrl+Shift+Esc.
Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 14:23 #9
der kommer min jobliste frem når jeg trykker ctrl+shift+Esc
03. juni 2014 - 14:28 #10
WindowsTasten + R  -> giver [RUN] kommandoen ...

Og derfra som i #1 ...
03. juni 2014 - 14:30 #11
... i [Joblisten] brug evt.

[Filer] [Kør]

Explorer

[ENTER]
Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 17:33 #13
Karise-Larry tak for hjælpen, jeg gjorder som du skrev og genstarte, så var der sort skærm så jeg gik i jobliste, og skrev Explorer igen og nu køre den fint, hvordan tildeler jeg pointen til dig?
Avatar billede sesco Nybegynder
03. juni 2014 - 17:35 #14
Falster tak for link, vil kig på det når jeg får tid.