Avatar billede Riis84 Nybegynder
31. maj 2014 - 11:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Standard ikke-pnp-skærm

Hejsa Eksperten.dk

Har et problem med min "nye" skærm. Grunden til at jeg skriver "nye" skærm er fordi jeg har købt den brugt så den har nogle år bag sig. Men er lagt nye og pæner en den jeg havde før.

Men problemet er at jeg har sat den til min computer, men kan se (især på tekst) at den ikke vise billedet helt korrekt. Det ser ud, som hvis man ikke havde installeret skærmdriver i xp.
Og går jeg ind i skærm opløsning står der også "Standard ikke-pnp-skærm".
Jeg har prøvet at fjerne driver og installer dem igen uden nogen effekt.

Jeg køre win 7 - 64bit
Skærmen er en HP w1907v
Mit grafikkort er Nvidia Geforce  GTX 560 ti.

Håber nogle kan hjælpe mig. På forhånd tak..

Hilsen Riis84
Avatar billede Riis84 Nybegynder
31. maj 2014 - 12:57 #2
Det har jeg desværre også prøvet. Men har lige sat min gamle skærm til. Der har jeg så også prøvet at fjerne driver og installer igen. Men der kan jeg så også se at der står"standard ikke-pnp-skærm". Men billeder er som det hele tiden har været. Så måske det har været sådan altid.
Så nu tænker jeg om det er fordi at min grafikkort er DVI udgang og min skærm er VGA. Har jo sådan et lille omformerstik imellem?
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. maj 2014 - 14:15 #3
Hvilke indstillinger har du?
http://gratisupload.dk/vis_billede/710888/
Avatar billede Riis84 Nybegynder
31. maj 2014 - 17:03 #4
Jeg køre med 1280x1024. Men min skærm vil gerne køre 1440x900, det kan jeg bare ikke vælge. Heller ikke fra "avancerede instillinger" "vis alle tilstande".
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. maj 2014 - 17:06 #5
Så mangler du bare at fortælle hvilket Grafikkort du har og om du are nogle mærker i enhedshåndteringen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. maj 2014 - 17:07 #6
Jeg mener om det er aktiv i Enhedshåndteringen!
Avatar billede Riis84 Nybegynder
31. maj 2014 - 23:42 #7
Grafikkort har jeg skrevet er et nvidia geforce gtx 560 ti;-).
Og ja det er aktivt i enhedshåndtering. Så kan ikke forstå hvorfor den ikke vil registrer skærmen.
men som skrevet tidliger kan det så være fordi jeg har en DVI -VGA adapter i mellem?
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. juni 2014 - 07:16 #8
Prøv at køre Slimdrive Her en vejledning! Det er i PDF Den finder de sidste nye drivere og en god ting er at starte med de nederste på listen først der ligger Shipset driverne.
http://gratisupload.dk/vis/705849
Avatar billede Riis84 Nybegynder
01. juni 2014 - 12:39 #9
Så har jeg også prøvet det, og det hjalp desværre heller ikke.

Er der andre der bruger DVI-VGA adapter som kan udelukke at det kan være den der skaber problemet?
Avatar billede Riis84 Nybegynder
03. juli 2014 - 16:20 #10
Det var den DVI-VGA adapter der var problemet.
Avatar billede Riis84 Nybegynder
30. juli 2014 - 02:00 #11
;-)