Avatar billede Widefelix Novice
16. maj 2014 - 17:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hurtig forklaring på placering af kabinetkabler på bundkort

Hej alle sammen. Jeg har for nylig bestilt en nye computer til 10000 sådan ca, med et Asus Maximus VI Hero bundkort. Har dog altid haft en lille fordom med de små stik der forbinder kabinettet til bundkortet, at jeg overhovedet ikke kan finde ud af at sætte dem rigtigt og computeren ikke virker. Så det jeg søger er også hvis jeg skal bygge en computer i fremtiden, en hurtig og simpel guide til hvordan man placerer dem rigtigt uden at bruge manualen hver gang.
16. maj 2014 - 19:29 #1
Mange Asus bundkort anvender en adapter kaldet en Q-Connector.
https://www.google.dk/search?q=Q-Connector

Den er forholdsvis nem at anvende.

Der kan være forskel på hvordan pin'sene er placeret hos de forskellige bundkort producenter.

Der er også forskel på hvordan kabinet producenterne laver og labeler kablerne.

Så det bliver nok svært at lave en "simpel guide".
Avatar billede Widefelix Novice
16. maj 2014 - 20:04 #2
Det kabinet jeg har valgt er Fractal Design Define R4 . Så det vil sige jeg ikke har noget andet valg end at kigge i manualen hver gang?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2014 - 21:00 #3
du skal altid kigge i manualen. Der er løbende udvikling af både kabinetter og bundkort, og du skal jo have det nyeste med.
Avatar billede Axelie Nybegynder
16. maj 2014 - 21:12 #4
Jeg har selv købt et VI Hero mobo for kort tid siden, samt et NZXT H440 kabinet. Hvis du kigger på de små kabler, som du snakker om, så står der på dem hvad de er. F.eks "+ PLED". Så kigger du på den adapter (Q-Connector) som fulgte med bundkortet og kigger på siderne af den. Der burde gerne stå "PLED+" på den. Så sætter du den i det lille kabel i den. Og samme med Power switch, reset switch, osv.

- Axelie
Avatar billede Axelie Nybegynder
16. maj 2014 - 21:14 #5
Rettelse: *Så sætter du det lille kabel i den.

Hvor ville jeg dog ønske Eksperten havde en rediger option.
Avatar billede Widefelix Novice
16. maj 2014 - 21:27 #6
Følger der en q adapter med til det?
Avatar billede Axelie Nybegynder
16. maj 2014 - 21:33 #7
Ja.
Den ser sådan ud:
http://rog.asus.com/wp-content/uploads/2012/08/crosshair-v-formula-z-unboxing6.jpg

Det er den hvide der ligger i midten.
Dog er den sort ved køb af VI Hero bundkortet.
Avatar billede Widefelix Novice
16. maj 2014 - 21:38 #8
Er det alt tilbehøret til vi hero?
Avatar billede Axelie Nybegynder
16. maj 2014 - 21:46 #9
Nej. Det link jeg lige sendte dig var fra et ASUS Crosshair bundkort, som har den samme Q-Connector med. Det viser bare et bedre eksempel af hvordan adapteren ser ud.

Her er alt tilbehør til Maximus VI Hero:
http://images.hardwarecanucks.com/image/eldonko/MAX6HERO/Packaging/acc.jpg

Hvis du ser i den pose længst til venstre, op top, så ligger den sorte Q-Connector som jeg hentyder til at du skal bruge.
Avatar billede Widefelix Novice
16. maj 2014 - 22:02 #10
Super, så jeg skal bare sætte de forskellige stik i den som den henviser til?
Avatar billede Axelie Nybegynder
16. maj 2014 - 22:48 #11
Jep.
Avatar billede Widefelix Novice
16. maj 2014 - 22:52 #12
Super, lægger du svar får du point
Avatar billede Axelie Nybegynder
16. maj 2014 - 23:10 #13
- Svar!