Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
13. maj 2014 - 18:42 Der er 4 kommentarer

MVC logind fejl

Hej. Jeg har købt et domæne, hvor der er opstået to fejl.
1. Det login system som mvc 5 laver, kan jeg ikke bruge når jeg smide det op på mit domæne, jeg ved at visuel studio selv lave en db til den, har lavet et kopi af mdf filen som den laver, og lagt det op i MSSQL, men kan ikke finde ud af at hente UserName og password fra den.

2. Noget af det css jeg har lavet, kan jeg KUN se når jeg køre siden  som localhost, men ikke når jeg køre den fra mit domæne. Håber nogen kan hjælpe, er ikke den bedste til at få det til at virke.
Avatar billede montago Praktikant
13. maj 2014 - 22:17 #1
2. du mangler nok at sætte "COPY ALWAYS" på din CSS fil...

1. MDF filer osv på hosting sites er altid noget rod... og jeg synes at ASP.NET metoden til at lave login er noget rod. Det er ofte nemmere at lave sit eget system som bygger på nogle af de ting man får foræret af MVC..
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
14. maj 2014 - 20:36 #2
2. Hvor skal og hvordan skal jeg sætte det?
1. Er det nemt at erstatte det login mvc laver, og i så fald hvordan?
Avatar billede montago Praktikant
15. maj 2014 - 07:45 #3
2. på din Build Action, under Properties...

1. både og... Det kræver egentlig bare at du selv opretter en database / tabel med login oplysninger samt bruger-roller (eller benytter de indbyggede).

Man kan så udvide det med sit eget Authorization system men det er en smule avanceret.