Avatar billede GryT Nybegynder
30. april 2014 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sitemap oprettelse

Jeg har nu fået oprettet et sitemap ved hjælp af et andet svar herinde fra..
Jeg har gjort det via: http://www.xml-sitemaps.com/

Jeg har en kalender på min side, og når jeg opretter sitemap tager den alle med, dvs. kalendere fra 2007 ish til 2018 ish.. De fylder jo så en del, og så er det jeg vil høre om man kan gøre noget for at den ikke tager disse med? og i så fald hvordan?
30. april 2014 - 12:27 #1
Du kan rette i XML filen og slette de URLer du ikke ønsker.
Avatar billede GryT Nybegynder
01. maj 2014 - 11:13 #2
Hvordan kan jeg så være sikker på at alle de nødvendige sider på hjemmesiden er med? Den stopper efter 500 sider jo, og når alle de kalendere er med, så kommer den hurtigt derop..
01. maj 2014 - 11:22 #3
Du kan måske blokere xml-sitemaps.com's crawler med et robots.txt fil, som gør at kalender mapperne ikke vil blive medtaget.
Avatar billede GryT Nybegynder
01. maj 2014 - 11:25 #4
Okay..

Nu har jeg aldrig gjort dette før, så er rimelig grøn på området... Hvordan pokker blokerer jeg disse?
01. maj 2014 - 11:32 #5
Her er en side som guide dig igennem anvendelsen af robots.txt - http://www.robotstxt.org/robotstxt.html