Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 19:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ny kraftig bærbar-ventilator kører konstant

Jeg købte for ganske nylig en kraftig bærbar hos MM-vision.

Den er med SSD-harddisk og Windows 8.1.

I starten sagde den ikke en lyd, med mindre jeg kørte noget der krævede lidt ekstra.

Der opstod lidt knas og jeg måtte have MM-vision til at geninstallere Windows.

Da jeg så fik den tilbage forleden dag var den sat tilbage til fabriksindstillingerne, og jeg brugte lang tid på at opdatere den.

Men nu er ventilatoren begyndt at køre konstant. Den larmer ikke voldsomt, men kører som sagt hele tiden, også når computeren bare står uden at jeg bruger den.

Det burde den da ikke gøre vel? Selv min gamle Acercomputer stoppede indimellem med at køre ventilatoren.

Nogen der ved om det er normalt eller om der kan være noget galt?

Jeg har ikke installeret noget voldsomt.

Den bruger 20% af hukommelsen(8 GB Ram) når den bare står og jeg ikke gør noget.

Er det normalt?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 19:42 #1
Jeg har noget inde i mit bios på min HP bærbar der hedder "Fan always on". Min blæser kørte konstant, selvom jeg ikke lavede noget på bærbaren. Ved at deaktivere "Fan always on" stoppede den når bærbaren ikke lavede noget.
Ellers kontakt MM-Vision, de kender måske et trick eller noget på hvordan man slukker blæseren. Og måske kan de vise hvordan du manuelt indstiller blæseren.
Avatar billede jepzen Nybegynder
11. maj 2014 - 20:36 #2
Men er det normalt at blæseren kører konstant?

Nu har MM-Vision haft den til tjek i hele 3 uger, og de mener at blæseren kører normalt.

Ergo mener de at det er normalt at den hele tiden kører, selv om jeg bare sidder og surfer.

Nogen der har nogle facts omkring dette?
Avatar billede jepzen Nybegynder
24. juni 2014 - 20:59 #3
Lukker. Computeren er blevet byttet :)