Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 00:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Programmer til SSD-harddiske

Jeg har fundet ud af at jeg helst ikke skal køre registerrens med Ccleaner efter jeg har fået SSD-harddisk, og heller ikke køre det der drevrens(rense ledig plads) via Ccleaner.

Men er der så andre måder at rense harddisken på?

Findes der programmer specielt egnet til SSD-harddiske?

Jeg kører Windows 8.1
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 00:24 #1
Det har du misforstået. Du kan udmærket kører CCleaner på en SSD disk. Det gælder også samtlige Antivirus og antispyware programmer.
Det eneste du ikke må, er at køre defragmentation, det skader en SSD disk. Så¨brug du bare de programmer du ellers ville bruge på en almindelig Sata disk.
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 16:41 #2
Tak for svaret. Men Ccleaner advarer selv mod det der hedder drevrens(rensning af ledig plads), når jeg prøver at starte det.
(Den ligger inde under værktøjer)

Så det er nok ikke så godt for en SSD.

Må man heller ikke defragmentere registret?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 17:43 #3
Jeg kører selv SSD og CCleaner uden problemer. Når CCleaner advarer mod at køre Rensning af ledig plads, så lader man da bare vær med det. Det er jo en seperat funktion, som ikke aktiveres ved almindelig Rens. Og nej man skal ikke defragmentere noget på en SSD.
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 18:43 #4
Tak. Lægger du et svar, så du kan få point?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2014 - 18:48 #5
Jeg samler ikke på point ellers tak:-)
Avatar billede jepzen Nybegynder
09. april 2014 - 19:18 #6
Ok. Tak for hjælpen :)