28. marts 2014 - 09:33 Der er 1 løsning

JAvascript + Function DATO til UgeNummer

HEJ,

Jeg har søgt på nettet og fundet en masse scripts, som (burde) kunne lave en given dato (eks. 12-12-2010) om til et tilsvarende ugenummer.

De virker - tilsyneladende - for når jeg så sætter 04-01-2010 ind i samme rutine får jeg uge 4... (Den uge er defineret som UGE 1)..

Ligeledes når jeg indsætter 29-12-2010 (eller 29-12-2014) får jeg uge 4 (ofte 5 i sidste tilfælde) ..

Det er ret ubrugeligt... !

Tager jeg midten af året (juni - juli - august) virker det bare ...

Det er måske at tage munden for fuld at sige, at alle er sådan, men dem jeg har testet giver mig uge 4 for 04-01-2010 Og det er en del).

Det jeg efterlyser er en JAVASCRIPT rutine, som kan give mig de korrekte ugenumre for ALLE uger i et givent år.

KRISTIAN
28. marts 2014 - 10:01 #1
HEJ,

Fandt ud af hvad der var "galt" med dem ....  DOKUMENTATIONEN...

I kaldet på rutinen SKAL  MÅNED være EEN mindre...

altså: rutine(år, MÅNED -1, dato );

altså december, som jeg satte som 12 - henviser således til JANUAR i næste år, og da er visningen rigtig...

sætter jeg December = 11 er ugen = 52 (53) ...

KR