25. marts 2014 - 10:37 Der er 1 løsning

Styring af horisontal scrollbar

HEJ,

I en table (table0) (faktisk et Gantt-kort) har jeg oprettet 2 kolonner.

Kolonne 1 (table1) er fast og repræsenterer MANDAG - SØNDAG i uge N .

Kolonne 2 (tabel 2) er scrollbar og dækker tidsrummet fra 08:00 - 24:00 (alle dage). TIdsrummet er opdelt i segmenter af 15 minutter (08:00 - 08:15, 08:15 - 08:30, ----- til 23:45 - 24:00).

Det giver 65 segmenter.

Disse 65 segmenter overskrider LANGT skærmens X-vidde og derfor har jeg indsat en horisontal scroll-bar til at styre visningen.  Ingen problemer her.

Flytter jeg scroll-delen (hvad hedder denne del egentlig ?) i scrollbaren fysisk (med musen) kommer jeg til den kolonne jeg ønsker. Heller ikke noget her.

Men det jeg ønsker er, at jeg kan styre dette fra 2 BUTTONS (flyt-til venstre og flyt til højre-  hhv. og at klokkeslettet på dagen justerer positionen af denne scrolle-dims (?) , således at den aktuelle kolonne vises som kolonne 2 fra venstre. (Kolonne 1 på skærmen vil da være den far 15 minutter før).

Jeg ved jeg skal bruge "moveBy(dx,dy) " dx = forskydn i horis. retning, dy = tilsvarende for vertical positionering. -

(og holder styr på posistionen !)

Har prøvet forskellige mulighede med moveBy - men får fejlen(e) at elementet er NULL eller ikke eksisterende ved buttons

eks: onclick ="gantkort. table2. moveBy(15,0);"

og når jeg prøver at inkludere tids-funktionerne i JS får jeg jeg ved ikke hvor mange fejlmeddelelser..  At det er mig er der ingen tvivl om, men hvordan kommer jeg videre ....?

KRISTIAN
28. marts 2014 - 09:35 #1
fandt en anden løsning ..

KR