Avatar billede VSTGN Nybegynder
24. marts 2014 - 11:16 Der er 11 kommentarer

Geninstallation af Windows 7 på låst computer

Hej,

Jeg har en gammel 4 år gammel bærbar stående med Windows 7 på, som jeg egentlig godt kunne bruge igen. Problemet er, at jeg har glemt min adgangskode til den. Mit spørgsmål er nu, om jeg kan installere Windows 7 på den igen, og derved starte forfra med den? Jeg ved godt, at jeg derved mister alle data på den.

Jeg har siddet og rodet lidt med, om jeg kunne genoprette systemet, men det rækker mine evner ikke til.

På forhånd tak.
Avatar billede sonalias Seniormester
24. marts 2014 - 11:42 #1
Det kan du godt, du sætter en Windows 7 cd i drevet og genstarter computeren. Så booter den op på cd'en og du kan bare overskrive din nuværende Windows 7. (Der er masser af guides på nettet til hvordan du booter på en cd hvis det ikke er aktiveret allerede)
Avatar billede VSTGN Nybegynder
24. marts 2014 - 11:46 #2
Jeg siger mange tak for hurtigt svar. Kan jeg genoprette systemet uden en ny Windows 7-cd?
Avatar billede VSTGN Nybegynder
24. marts 2014 - 11:47 #3
Jeg glemte også lige at spørge, om jeg ikke kommer i konflikt med det glemte kodeord, hvis jeg forsøger at geninstallere?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 11:53 #4
Hvad mener du med adgangskoden? Din egen kode til windows eller windows koden - nøglen? Din egen adgangskode kan nulstilles, og windows koden står formodentlig på bunden af computeren? ellers kan den findes med Keyfinder, når du kommer ind i windows.
Avatar billede VSTGN Nybegynder
24. marts 2014 - 11:58 #5
Det er koden, jeg selv har oprettet i sin tid, der hører til mit brugernavn - du ved, den første kode, man skal indtaste.
Kan den nulstilles, når jeg ikke kan komme ind?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 12:04 #6
Prøv at se her, ellers er der flere muligheder. https://account.live.com/password/reset
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 12:46 #7
Ellers er der Hirens boot-CD med mange storartede værktøjer, en af dem "Password Changer" kan klare det problem.
Hvis du ikke kender den: man downloader en Iso-fil, som man brænder til en boot-fil, den kan derfra lægges på en USB stick hvis man vil det. Den disk er altid god at have.
http://www.hirensbootcd.org/download/
Man ruller ned til den grønne pil for downloads.
Avatar billede VSTGN Nybegynder
24. marts 2014 - 13:30 #8
Tak. Jeg har hentet den i en zip-fil. Skal den bare pakkes ud og lægges på en usb? Kan man boote fra den?

Nu spørger jeg måske dumt, men kan et sådant værktøj ikke misbruges, hvis det kan ændre ens password?
Avatar billede sonalias Seniormester
24. marts 2014 - 13:38 #9
I "teorien" jo, men Windows password er så svag en sikkerhed at alle der kender til hirens ville kunne finde ud af at skaffe sig adgang til dine filer på andre måder :b
Avatar billede sonalias Seniormester
24. marts 2014 - 13:38 #10
(Windows password beskytter KUN fra folk der fysisk står foran din computer og som sådan ikke har den store forstand på dem)
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2014 - 18:03 #11
Zip-filen åbnes, og med Exe-filen "Burn" brændes en CD.
Bagefter kan man, hvis man vil, lægge data ind på en USB stick.
http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/