15. marts 2014 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bruge en IFRAME-tag dynamisk ?

Jeg har en fast tabel som minder om et PI -tegn.

Altså en overskrift og 3 kolonner.

Venstre kolonne er manøvreringen. Midterkolonnen er selve "brødfeltet" og Højre kolonne inderholder kun en vertical SCROLL-box. (og jo, den kunne undværes !)

I Venstrekolonnen har jeg (pt) 10 linkfelter.

I Midterkolonnen har jeg (pt)10 tabeller hvor kun een vises ad gangen(usynliggjort af javascripts og en masse kontrollerede DIV's og style's (display: none; etc. )) afhængig af linket i venstre kolonne, således at LINK1 aktiverer TABEL 1, LINK2 aktiverer TABEL 2 ..... osv. Javascriptet kontrollerer så visningen af tabllerne.

Denne løsning virker , men er håbløs at vedligeholde ..  og endnu mere besværlig, hvis der skal lægges yderligere links ind i venstre kolonne.

Jeg tænkte om det var muligt at lægge en IFRAME ind i midterkolonnen og så lade JavaScriptet styre hvilken HTM(L) fil, jeg sender til samme IFRAME. (Tabel1 - tabel10 har samme antal <TR>/ <TD></TD> / </TR>'s, men kan være lidt forskellig i udseende. (I en evt. senere løsning ændres disse tabeller til <DIV og style-sheets-opbyggede sider.. ).

Tabel-HTML-løsningen er en del af brugerdokumentation (brugerinstrukser/ eksempler) fra et lokalt kørende DELPHI-program, og skal køre på en lokal-maskine, så SERVER-support er udelukket (udover det Delphi tilbyder), så PHP, ASP og alt det der, er totalt udelukket.

Delphi opbygger HTML-siden (den PI-lignende) og det er heller ikke noget problem at styre denne fra Delphi-programmet. Det der vil være problemet vil være dersom bruger klikker fra Tabel1 -> eks. tabel5 - og/eller tilbage .

(den nuværende Tabel1- tabel10 med DIV's og Javascript virker..)

Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2014 - 17:13 #1
så ville dine link fx være noget som
<a href="#" onClick="loadIframe('kontakt.html')">Kontakt</a>

og javascriptet i header
<SCRIPT language=JavaScript>
function loadIframe(URLadr) {
document.getElementById("datafelt").src = URLadr;
}
</script>

hvis din iframe har id="datafelt"
15. marts 2014 - 19:37 #2
HEJ,

Tak for løsningen.

Det her kører som en drøm (og sparer mig for ca. 1200 liniers rekodning ! )

DROP en svar - de her point er VIRKELIGT godt givet ud.

10000 ---> 00000 (bestem selv antal nuller (foran kommaet)) TAK.

KR
15. marts 2014 - 19:38 #3
OH DAMN,
forkert point modtager !

KR
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2014 - 19:54 #4
her er mit svar