Avatar billede ml67 Nybegynder
15. marts 2014 - 16:06 Der er 5 kommentarer

Administratorrettigheder i windows 8

Jeg har fået ny PC med windows 8 installeret. Eneste bruger på maskinen er mig og iflg. brugerkonti har jeg administratorrettigheder. Jeg oplever dog jævnligt problemer med manglende rettigheder, nu også i forbindelse med opdatering til windows 8.1. i windows store.

Men jeg får alligevel fejlmeddelsen "Du skal bruge en konto med administratorrettigheder for at installere windows 8.1."

Jeg har søgt og fundet nogle relaterede svar på eksperten og hos microsoft, men har ikke fundet løsningen på mit problem.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. marts 2014 - 20:05 #1
Har du slået UAC fra ?
Avatar billede ml67 Nybegynder
15. marts 2014 - 23:29 #2
Det havde jeg ikke, men jeg har lige gjort det og genstartet. Det gør tilsyneladende ingen forskel. Jeg får samme fejlmeddelelse.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. marts 2014 - 10:15 #3
Hvis du i Windows 8 Bliver præsenteret for denne meddelelse Så prøv at trykke Fortsæt.
http://gratisupload.dk/vis_billede/708599/
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. april 2014 - 12:22 #4
Sletter overvågning!
Avatar billede ml67 Nybegynder
26. april 2014 - 14:25 #5
Jeg fandt en løsning på problemet her:

http://dellwindowsreinstallationguide.com/download-microsoft-windows-and-office/download-microsoft-windows/upgrading-to-windows-8-1-from-windows-8-0-via-the-microsoft-store/windows-8-1-doesnt-show-up-in-the-store-after-kb2871389-is-installed/

Det løste problemet med Windows Store for mig.

Jeg oplever dog af og til fortsat problemer med at opdatere andre programmer, men denne tråd kan lukkes.

Tak for hjælpen.