Avatar billede plato Juniormester
13. marts 2014 - 21:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ét søge felt (form), 1 query

Hej alle

Er lige lidt lost hvad angår at lave en søgeform.

Jeg har 1 query der henter

Init
Fname
Lname
Fra tblEmploy

Departtitle
Fra tblDepartment

MainRoleTitle
SubRoleTitle
Fra tblJobs

Nu vil jeg gerne have ét søge felt på en form, hvor man kan indtaste et søge ord, og så skal næste form (resultatformen) vise et evt resultat (hvis søgeningen matcher ét af værdierne i tabellen.

Kan dette lade sig gøre? (Evt pege mig i en retning.)

Jeg har pvøvet, i design visning for min query, at sætte dette ind i criteria under hver felt (Fname, Lname etc.):
Like "*" [Forms]![FormSøgeResultatNavn]![SøgeFeltetsnavn] "*"

Men min query giver bare blank resultat når jeg klikker på knappen ud for søgefeltet.
Avatar billede mugs Novice
13. marts 2014 - 21:59 #1
Eksempel sendt.
Avatar billede plato Juniormester
13. marts 2014 - 22:13 #2
Hurtig respons.. Jeg kan desværre bare ikke anvende 7z fil på min arbejdsPC. :/
Avatar billede plato Juniormester
13. marts 2014 - 22:15 #3
Fandt en online udpakker. Kigger på den :)
Avatar billede mugs Novice
13. marts 2014 - 22:24 #4
Koderne ser i alt sin enkeltheg således ud-

Find samme post i anden form:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Felt1.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Felt1

Find samme post i denne form med alfsnumerisk kriterie og inputboks:

Dim VARa As String
VARa = InputBox(Prompt:="Indtast kundenr.", Title:="Find kunde.", Default:="")
DoCmd.GoToControl "kundenr"
DoCmd.FindRecord VARa, acEntire, False, , True, acCurrent, True
Avatar billede plato Juniormester
14. marts 2014 - 08:35 #5
Ikke helt sikker på jeg ved hvad jeg skal gøre med det eks du sendte, samt den kode du har vist.

Jeg ønsker kun ét søgefelt der kan søge i alt. Lidt lige som Google. :)
Avatar billede mugs Novice
14. marts 2014 - 09:38 #6
Koden søger i eet felt.

Du prøve p makeiteasy.dk, under download ligger der et eksempel på søgning i flere felter.
Avatar billede plato Juniormester
14. marts 2014 - 10:07 #7
Makeiteasy eksemplet er desværre heller ikke hvad jeg søger. I deres eksempel kan man kun søge på f.eks titel. Skal man søge i flere tabeller skal man vælge disse i dropdownbokse.
Avatar billede terry Ekspert
14. marts 2014 - 13:58 #8
I have a very simple example of how to make your own search form.
email?
Avatar billede plato Juniormester
14. marts 2014 - 14:03 #9
Muzz.razz snabelA gmail.com

Thx. :-)
Avatar billede plato Juniormester
14. marts 2014 - 16:22 #10
Terry, tror sgu det var lige nøjagtig hvad jeg søgte. :) Tusind tak.
Avatar billede terry Ekspert
14. marts 2014 - 17:46 #11
Super :-)
Avatar billede mugs Novice
14. marts 2014 - 19:04 #12
terry - Må jeg se dit eksempel.

mugs snabelting bbsyd.dk
Avatar billede terry Ekspert
15. marts 2014 - 09:30 #13
Yes, its on the way mugs