Avatar billede delphiuser Mester
12. marts 2014 - 21:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 skærme til min computer

Hej eksperter...

Jeg har igennem nogle dage forsøgt at få to skærme til at kunne køre på min pc. jeg har en stationær acer aspire m1470 som køre windows 7 - og grafik kortet som sidder i er AMD Radeon 6530D jeg har et onboard vga stik og et dvi stik siddende på et kort. Jeg ved ikke om det betyder noget.

Men jeg har så sat en dvi til vga adapter på mit dvi stik og forbundet min ene skærm til den. min anden skærm køre på mit vga stik.

Mit problem er at min skærm som er sat til dvi stikket vil ikke tænde. men da jeg installerede min grafikkort opdatering. der viste den et billed på skærmen fra mit dvi.

Da tænkte jeg at så ville den nok finde den igen. men nej lige meget hvad jeg prøver vil den ikke.

min dvi->vga adapter er sprit ny. Jeg er nu løbet tør for ideer til hvad der kan være galt.

så derfor spørger jeg jer. kan i hjælpe mig med at få det til at køre.

hilsen Delphiuser
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2014 - 21:15 #1
de skal køres på samme grafikkort, så du skal have fat i et grafikkort med minimum 2 udgange.
Avatar billede delphiuser Mester
12. marts 2014 - 21:20 #2
på det kor hvor der er mit dvi stik sidder der også et hdmi stik. vil du kunne gøre det?
Avatar billede delphiuser Mester
12. marts 2014 - 21:20 #3
hvis jeg sætter en skærm til med en hdmi til vga adapter?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2014 - 21:27 #4
det skulle virke
Avatar billede delphiuser Mester
12. marts 2014 - 21:55 #5
claes57 kan se jeg skal ud og invisterer i et nyt grafikkort. øv øv men sådan er livet. fandt jo så ud af at det hdmi stik der sidder i det kort med dvi stikket er blokeret. rigtig træls og mit onboard hdmi stik ved jeg ikke hvorfor det ikke vil vise noget når jeg sætter en skærm til der. noget forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. marts 2014 - 03:43 #6
Det kan være at du skal sætte onboardgrafik som primær i bios og så selvfølgelig ikke bruge det andet kort.
Eller for test, at tage det andet grafikkort ud.
13. marts 2014 - 06:51 #7
... som standard kan med ikke bruge

On-Board Grafik udgangen
OG
"Løs" Grafikkort

samtidig ...

On-Board vil blive disablet/slukket ...
Avatar billede delphiuser Mester
27. marts 2014 - 07:32 #8
Jeg undskylder mange gange det sene svar. jeg har løst det ved at købe et nyt grafikkort dvi, vga & hdmi udgang.

så nu virker det efter planen. endnu engang undskyld for det alt for sene svar.