Avatar billede plato Juniormester
23. februar 2014 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åben ny liste ud fra ID med knap

Hej alle

Jeg har en form der lister en masse ting ud fra et bestemt ID.
I denne liste er der ud for hver datalinie en knap. Denne knap skal åben en ny liste ud fra et ID i listen.

Jeg prøver med
DoCmd.OpenForm "tblEmployQuery", , , "[JobId] = [tblJobsQuery]![JobId]"

men hver gang jeg trykker på knappen kommer Access's egen dialogboks frem og spørger efter et ID. Hvis jeg trykker ID ind vises listen normalt, men vil jo gerne knappen skal gøre jobbet automatisk.

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede plato Juniormester
23. februar 2014 - 12:35 #1
Jeg har også prøvet en macro hvor der i condition er:
[tblJobs Query]![JobId]=[Forms]![tblEmployQuery]![JobId_Label]

Men igen kommer access frem med en dialogboks hvor jeg skal indtaste ID...
Avatar billede bvirk Guru
23. februar 2014 - 13:15 #2
Måske er det fordi id ikke angives bogstaveligt nok -

  ...,"[JobId] = [tblJobsQuery]![JobId]"

kontra

  ...,"[JobId] = " & [JobId]

eller

  ...,"[JobId] = " & <navn på kontrolelement hvis datakilder er Jobid>
Avatar billede plato Juniormester
23. februar 2014 - 13:22 #3
fandt ud af det.

="[JobId]=" & [JobId]

Er ikke skarp i noget som helst i access. Så hvis dette var svaret du mente, så angiv et svar. :)
Avatar billede mugs Novice
23. februar 2014 - 20:18 #4
Hvis du sætter markøren i feltet JobId, bær denne også fungere:

DoCmd.OpenForm "tblEmployQuery"
Forms!tblEmployQuery!JobId.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!JobId
Avatar billede bvirk Guru
23. februar 2014 - 23:03 #5
Her er så et tilhørende svarmærket indlæg. I forlængelse af #2, så betyder bogstaveligt: 'på mest direkte form' - befinder 'form med knappen' sig på en post med ID=5, så kan 'tblEmployQuery' åbnes med wherecondition: "[JobId] =5". Tegnet '&' binder 2 strenge sammen til et og jobId er et udtryk der bliver til nuværende posts feltværdien for feltet jobId eller værdien af kontrolelementet med navnet jobId (som har et felt i formens datakilden som kontrolelement datakilde)

Kan godt se virker som rigtig mange ord, hvis man ikke kender dem ;)