Avatar billede pala7 Nybegynder
19. februar 2014 - 22:30 Der er 3 kommentarer

Råd før endeligt køb af bærbar

Hej gutter

Jeg skal have en ny bærbar, da jeg synes min nuværende er blevet lidt langsommere.

Den skal bruges primært til:
- Skole(word, powerpoints mm.)
- Medie(Netflix, facebook osv.)
- Gaming(Ikke de store krævende spil, men LoL eller noget WoW)

Min budget er 5000kr.-

Forslag modtages!
På forhånd tak for jeres hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 11:50 #1
Avatar billede shako Novice
20. februar 2014 - 13:23 #2
Jeg vil ikke sige noget decideret om hvilken du skal købe - det synes jeg skal være op til dig selv - men i stedet om hvilke overvejelser du bør gøre dig inden du køber.

Skærm: Du skal finde dig en størrelse som passer dig. Personligt vil jeg foretrække mindst 15,6" hvis den skal bruges til gaming.

HDD: Se om du kan få en med en lille (128gb) SSD. Det kan godt være svært at finde til 5.000,- men lad dig ikke narre af det høje antal GB på en normal harddisk - du kan altid få en ekstern harddisk ved siden af.

OS: Stort set alting bliver solgt med Windows 8 nu om dage, og selvom jeg må indrømme at styresystemet er meget hurtigt, så er det også meget besværligt og anderledes end XP/Vista/Win7

RAM: Til spil vil jeg anbefale 6-8GB RAM

Processer: Intel's i5 er meget populære i bærbare computere.

Jeg har ikke super meget erfaring med grafik på bærbare computere, så her må en anden tage over.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 15:22 #3
I grafikkort bare du tager fra 740m og opdad ved nvidia eller fra 8850m og opdag ved amd siden.
Ved processor vælg enten i5 eller i7.
SSD er ligemeget, med mindre du gerne vil have en pc, der hurtigere starter og tænder diverse programmer hurtigere. Men i spil hjælper det ikke rigtig.