Avatar billede rhaa Nybegynder
16. februar 2014 - 11:15 Der er 2 kommentarer

Can't update table 'dlsrif' in stored function/trigger because

Jeg er ved at prøve og lave min første trigger. jeg sys det skulle være ganske simpelt, men men.
jeg har 4 kolonner med tid der skal ligges samme og sættes ind i kolonne 14

Trigger name    ttid
Table    dlsrif
Time    before
Event    update

Definition

1 update dlsrif set col14=col6+col8+cil10+col12

men jeg får denne fejl.

Can't update table 'dlsrif' in stored function/trigger because it is already used by statement which invoked this stored function/trigger.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. februar 2014 - 12:46 #1
Den siger det selv: Du kan ikke i en trigger på en given tabel lave ændringer på samme tabel.

På din tabel "dlsrif" sætter du en trigger der opdaterer "dlsrif" - og det kan man så ikke.
Avatar billede rhaa Nybegynder
16. februar 2014 - 15:33 #2
Kan du så sige hvordan jeg ligger tider på formatet 00:02:30 sammen i PHP